Start carnaval in Venray met exclusief festival.
Een storm van kritiek is losgebarsten toen bekend werd dat de horeca in Venray de start van de vastelaovend op zaterdag 18 februari met de Roetsj en het Einsjekke organiseert.
De kritiek spitst zich toe op het feit dat de pleinen in......
Lees verder
REACTIES
Het is een volksfeest waar iedereen de gelegenheid moet hebben om te gaan. Het spontane gaat helemaal weg. Het verhaal dat kosten stijgen heb ik moeite mee. Hier kan ook anders naar gekeken worden om minder dure artiesten aan te trekken of betreft muziek een andere opzet. Als ik de bedragen hoor gaat dit ook nergens meer over, het volksfeest is ook bij de artiesten een verdienmodel geworden. . Het is een commercieel feest/festival aan het worden, dit moeten wij niet willen met ons allen!!!
Geef uw reactie.
De vastelaovend moet een feest blijven voor iedereen, en NIET zoals één van de sprekers op het podium aan gaf: Vur de baetere helft die het wel kan betalen!!! Wat vind ik dat een oerdomme opmerking. Dacht die spreker misschien dat het geluid binnen de hekken zou blijven??????
Geef uw reactie.
Schande dat je bewust mensen uitsluit van het carnaval. Na 2 jaar Corona, hebben onze dochters eindelijk weer zin om carnaval te gaan vieren. Na de Corona is het niet vanzelfsprekend dat ze een vriendengroep hebben om mee te gaan, maar na veel twijfel hebben ze toch besloten te gaan in de hoop andere mensen tegen te komen.
Zitten al helemaal omgekleed klaar om te gaan, maar hebben geen kaartjes, dus nu met tranen op bed omdat ze er niet bij mogen zijn. Niet uit te leggen.
Volgens mij niet de juiste benadering van een volksfeest. Na zo’n tegenvaller gaan ze waarschijnlijk de rest van de week ook niet meer en wordt het t jaar erop weer een enorme drempel om te gaan.
Hebben ze toch iets moois bereikt. Wordt hier echt enorm pissig van.
Geef uw reactie.
Eens
Gratis
Gezellig we zien ons morgen allemaal op het terras van de Artiest schouwburg, neem je instrumenten mee , trommen , trompet saxofoon fluit, ratels .etc.
We maken ons eigen vasteloavend feestje.
Dit is vrij toegankelijk , via schoolstraat en
Merseloweg Ook voor jong en oud.
Weej hebben er zin in ?? ?????
Geef uw reactie.
Omdat het voor alle mensen moet zijn dat die overal kunnen komen en dat niet de horeca het voor het zeggen hebben zo ga niet met de mensen om dan kun j e het maar beter laten en geen carnaval meer vieren als je zo moet vieren dat het alleen maar voor de jongeren is dan stop er maar mee.
Geef uw reactie.
"LAATSTE NIEUWS:
DE NIEUWE PRINS 2024 ZAL VANAVOND TIJDENS HET BAL MASQUE UITGEROEPEN WORDEN:
GIJZ den 1e
Motto 2024:
Alt en jong telt niet mee,
Allien een goed gevulde portomonnee"
Geef uw reactie.
De Vastelaovend moet niet exclusief zijn maar vrij toegankelijk voor iedereen.
Geef uw reactie.
Wat de gemeente schrijft is onjuist. De gemeente kan er wel overgaan, maar doet dit niet. Vergunning voor dit evenement kan wel degelijk "gratis toegang bevatten". Lang geleden betaalde de horeca 10 cent aan de carnavalsvereniging per verkocht drankje. Waarom nu niet zo'n extra heffing? Alles commercieel maken maakt meer kapot dan je lief is.
Geef uw reactie.
Vastelaovend is vanouds een feest voor iedereen, jong en oud . Vastelaovend is een spontaan feest op straat of plein ,nu wordt het meer een evenement.Als je toch voor een evenement gaat doe het dan in een grote hal of tent,dan kan ik het begrijpen dat er entree geheven wordt ,wat ook vrij normaal is, nu een wordt een openbare ruimte afgesloten.De entree prijs was eerst 22 euro met 2 consumptie bonnen,anders was het niet kostendekkend en moest er geld bij,door veel kritiek is het veranderd naar 4 consumptie bonnen,hmm dan was het toch niet kostendekkend.Verdienen mag iedereen,en is ook normaal . Maar ga dan naar een andere locatie en niet een openbare locatie.
Geef uw reactie.
Vastelaovend is vanouds een feest voor iedereen, jong en oud . Vastelaovend is een spontaan feest op straat of plein ,nu wordt het meer een evenement.Als je toch voor een evenement gaat doe het dan in een grote hal of tent,dan kan ik het begrijpen dat er entree geheven wordt ,wat ook vrij normaal is, nu een wordt een openbare ruimte afgesloten.De entree prijs was eerst 22 euro met 2 consumptie bonnen,anders was het niet kostendekkend en moest er geld bij,door veel kritiek is het veranderd naar 4 consumptie bonnen,hmm dan was het toch niet kostendekkend.Verdienen mag iedereen,en is ook normaal . Maar ga dan naar een andere locatie en niet een openbare locatie.
Geef uw reactie.
Met de verkoop van drank verdient de horeca genoeg.
Geef uw reactie.
Voor een publiek volksfeest op publieke grond dus van ons allemaal mag nooit entree worden gegeven
Geef uw reactie.
Het is te zot voor woorden om de pleinen betaald af te sluiten . Is er nog niet genoeg aan het verdunde bier te verdienen door ENKELE kroegbazen die denken dat iedereen maar dat kan betalen . Zo zorgen ze wel dat de jongeren die niet veel te besteden hebben zich vooraf indrinken en dan achteraf klagen dat er overlast is . Zolang de drank zo duur is zal er altijd overlast zijn .
Geef uw reactie.
Eens met de stelling. Wij vieren al jaren carnaval op de pleinen in Venray, maar nu zien ze ons niet meer op de pleinen. Wij gaan lekker in de cafe"s vieren met denk ik heel veel andere Venraynaren die precies het zelfde denken. Wat een geldwolfen
Geef uw reactie.
Alle pleinen open voor het carnaval feest... En bij regen de Parkeer garage GOUDE LEEUW gebruiken . Die paar autoo,s er uit voor een paar dagen...
Geef uw reactie.
Carnaval moet door iedereen gevierd kunnen worden, dus geen afgesloten pleinen. Bovendien moet de Gemeente het ook verbieden als pleinen afgesloten worden, want dit is openbaar terein, waar niemand toegang ontzegd mag worden.
Geef uw reactie.
Als Venraynaar moet ik zonder te betalen op carnavalszaterdag naar de pleinen kunnen
Geef uw reactie.
Carnaval is voor iedereen, groot en klein.
Niet alleen voor mensen met een aardig ( groot) inkomen.
Iedereen bepaalt zelf hoeveel geld ze hier aan uitgeven.
Geef uw reactie.
Beste B& W en raadsleden politieke partijen Venray.
Ik heb jullie persoonlijk gemaild nav mijn ingezonden brief in Peel en Maas nav 22 € tweespalt in ons Venrayse , op een enkele reactie na heb ik geen tegen bericht ontvangen.
Hoe is dit mogelijk ?
Jullie hebben toch ook een mening en zijn toch ook Venraynaar ? Waar blijft jullie reactie ?
Geef uw reactie.
Wat vreemd dat de politieke partijen geen reactie geven op het vasteloavends erfgoed.
Zij hebben toch ook het Vasteloavends DNA in zich.
Geef uw reactie.
De geldwolf van het Henseniusplein doet alles om maar meer te scoren.
Iedereen buiten moet overal vrij kunnen lopen en staan. Carnaval is er voor alle mensen. Schandalig dat dit de gemeente toestaat.
Geef uw reactie.
Carnaval is een volks feest met veel deelnemers én kijkers / toevallige of niet toevallige kijkers. Door aan het kijken / deelnemen een consequentie ( entree heffen ) te verbinden sluit je een grote groep mensen uit. Dit is niet de bedoeling van de carnaval. Daarlangs komt op deze manier wel weer de kerkelijke intentie van de carnaval om de hoek kijken. Doe je op “ onze “ manier niet mee dan wordt je later ook niet uitverkoren . Bah !
Geef uw reactie.
gewoon om een of 2 uurtjes mee te genieten
Geef uw reactie.
Zie de sterke ingezonden brieven in Peel en Maas!
Geef uw reactie.
Waarom betalen het is toch een Volksfeest en gewoon vrij toegangkelijk voor het publiek en Gastvrijheid kent geen grenzen
Geef uw reactie.
Het is ons volksfeest, we treffen elkaar daar. Ook mensen die even de sfeer komen proeven, die ouder zijn, ouders met kleine kinderen. Dat is juist zo mooi van het feest. Als het te duur wordt (met alle artiesten en zo) dan maar wat minder luxe! Ook een optie is een vrijwillige bijdrage bij de ingangen/ uitgangen. Dat werkt bij bijvoorbeeld Jazz in Duke Town ook.
Geef uw reactie.
Helemaal mee eens. Goede tip van jazz in duketown manier. Steek je licht op Oeteldonk Pielhaas! . Werkt al jaren succesvol en toegankelijk voor iedereen. Feest voor iedereen. Alle hazen zien geliek Dat is nou net wat carnaval is.
Geef uw reactie.
Puin ruimen kost ook geld, en ben absoluut geen fan van carnaval .
Geef uw reactie.
Zijn genoeg vrijwilligers voor puin te ruimen. Hou op met zeiken man.......
Geef uw reactie.
Door het exclusief te maken voor een blijkbaar te klein aantal bezoekers (want een groot deel grijpt nu naast de kaartjes, gezien het snel uitverkocht was), haal je de essentie van carnaval weg: het verenigen en bij elkaar brengen van mensen, ongeacht wie je bent, wat je doet of waar je woont.
Geef uw reactie.
Het spontane karakter gaat zo helemaal verloren en laat alsjeblieft niet álles in Gijs z'n handen komen...
Geef uw reactie.
Met instrument in de hand zijn deze feestjes op straat en pleinen begonnen en daar horen ze thuis.
Niks geen BN of BL op grote podia’s, laat de spontaniteit weer terugkomen met eenlingen, duo’s en groepjes die spontaan samenklonteren en een feestje bouwen.
Zitten kroegen, eettenten en supermarkten in het centrum en het gezelschap maakt het feestje.
Geef uw reactie.
Ja leuk Huub, ik neem mijn trom mee en zingen kan ik ook ?? wat gaat het druk worden in de kroegen en straten buiten de afgesloten pleinen.
En om de draak te steken zoals het hoort met vasteloavend iedereen op deze pagina een NEE 22 € sticker of bordje bij zich dragen.
Geef uw reactie.
De pleinen zijn een openbare ruimte die voor iedereen toegankelijk moeten zijn .
Hebben wij gevraagd om (Dure Muziek)
Artiesten??
Geef uw reactie.
Vrij toegankelijk betekent dat het behoorlijk uit de hand kan lopen doordat het te druk wordt. Bovendien, waar krijg je gratis de mogelijkheid om van goede artiesten te genieten?
Geef uw reactie.
Uiteraard eens
Niemand wil dit, we willen alles en alles voor ons alleen en gratis
Net als we een gave schaatsbaan willen ieder jaar en een venrayse singel loop
Oh nee die zijn er niet meer, waarom ook alweer?
Dat willen we allemaal en gratis
En als we dat niet krijgen gaan we vanachter de laptop of telefoon klagen dat we het niet hebben
Mensen, kijk nu eens wat we wel hebben
3 dagen alles gratis en alleen zaterdag niet
Vroeger was er niet eens iets te doen op zaterdag en vanaf 16.00 uur is schouwburg open en gratis
Kijk nu eens wat er wel is!
Natuurlijk hadden we liever alles gratis maar de tijd haalt ons in
Je mag een mening hebben maar ik ben blij dat er nog een vereniging is die iets wil organiseren
Vroeger was er ook passé partout voor tent en betaalde de jeugd entree in jeugd tent
Dat is allemaal gratis nu, alleen de zaterdag niet
Waarom kijken jullie niet eens wat meer naar wat er wel is en wat ook gratis is geworden ipv alleen maar klagen over dat ene punt
We leven in 2023 en dit is op dit moment hoe het is
Fijne carnaval allemaal en zie jullie graag op een van de andere dagen!
Geef uw reactie.
Waarom laten we de aapjes die betaald binnen de omheining carnaval vieren niet voor wat ze zijn. Maak er buiten de hekken een heerlik straten carnaval van . Dans, zing en hos door de straten in het centrum en negeer die hekken.
Geef uw reactie.
Eens en biedt flink wat ideeën voor de optocht;
- Exclusief Venray
- Unne Gijs en un zog, hebben nooit genog
- De Piëlhaas is nie vur iederien
- De Roetsj is foetsj
- Uutsjekke
Geef uw reactie.
Inderdaad Eugene, de Pielhaas en horeca Venray heeft Corona niet nodig om het merendeel van de inwoners op afstand te houden.
Geef uw reactie.
Eens, voor 4 van de 5 hazen en hazinnen 3 jaar op rij geen Roetsj en Iensjekke.
Geef uw reactie.
Eens met de stelling.
Vanaf 2012 werd de Venrayse Vastelaovend met de Roetsj geopend.
Gezien het besloten karakter van de Roetsj nieuwe stijl zal de eer dit jaar naar een ander feestje gaan, weet iemand welk, wanneer en waar?
Of opent de Pielhaas in 2023 de Venrayse Vastelaovend niet meer voor iedereen.
Geef uw reactie.
Eens, 2020 was achteraf gezien de laatste Roetsj en Iensjekke waar ik welkom was.
Geef uw reactie.
Eens, Pielhaas en horeca Venray niet alleen van het padje maar volledig van de pot gerukt…
Geef uw reactie.
Eens, Pielhaas en horeca Venray van het padje.
Geef uw reactie.
Eens, eens en nog eens eens…
Geef uw reactie.
Natuurlijk eens met deze stelling en vraag mij af met welke reden de Pielhaas besloot om op voorhand 4 van de 5 Venraynaren uit te sluiten voor deelname aan dit volksfeest.
Geef uw reactie.
Natuurlijk ben ik het eens met deze stelling, carnaval moet voor iedereen beschikbaar blijven.
Van een organisatie mag je verwachten dat zij in staat zijn de tering naar de nering te zetten.
Maandagmiddag is de optocht moeten de bezoekers dan kijk- en luistergeld betalen, of breng ik nu de Pielhaas op ideeën.
Geef uw reactie.
Ik denk idd dat je ze op nieuwe ideeën brengt ?
Geef uw reactie.
Oneens
We kunnen we iets niet leuk vinden maar is er toch wetgeving?
Als het plein vol is sluiten ze het af ivm de veiligheid , daar kun je toch niet aan voorbij gaan
Blijkbaar is zaterdag te populair geworden
Vroeger was er niet eens een zaterdag met carnaval
Ik ga lekker vanaf zondag dan is alles toegankelijk en gratis
Als ik dan perse toch op zaterdag wil dat is de consequentie dat ik een kaartje koop
Geef uw reactie.
Vrij plein zodat een ieder de sfeer van carnaval kan ervaren waarbij ik in het achterhoofd heb dat de horeca teveel de vinger in de pap heeft en de gemeente het wel best vindt .
Geef uw reactie.
Indien de kosten te hoog worden, dient men de doelen bij te stellen. Tering naar de nering zetten. Een feest voor een “ beperkt” aantal bezoekers dient niet op een afgesloten openbaar plein plaats te vinden. Is het feest niet voor iedere inwoner van Venray en omstreken?
Geef uw reactie.
Volmondig eens met deze stelling, vastelaovend is een volksfeest dat voor iedereen toegankelijk moet zijn en blijven.
Alle verwijzingen naar het entree feest van 2022 zijn flauwekul, toen was tot op het eind toe onduidelijk of het feest vanwege corona regelgeving door kon gaan en was het heel begrijpelijk dat het risico voor de deelnemende horeca gespreid moest worden maar absoluut geen vrijbrief om anno 2023 entree te gaan heffen om deel te kunnen nemen aan een volksfeest.
Pielhaas bij monde van voorzitter Frank Arts, stop met het rechtpraten wat krom is en erken dat jullie fout zitten.
Gemeente Venray, veel te kort door de bocht en gezien de jaarlijkse subsidie aan de schouwburg van omgerekend €40,- per inwoner ofwel €45,- per verkocht kaartje was een financiele donatie aan dit volksfeest van pak em beet €2,- per inwoner voldoende geweest om voor dit jaar dit cultureel volksfeest te 'redden'.
Horeca Venray met Gijs de graaier voorop, schaam jullie diep voor het om zeep helpen van ons cultureel volksfeest.
Geef uw reactie.
Helemaal eens. Pielhaas en horeca doen nu net alsof ze (buiten de zaterdag) iets geweldigs GRATIS organiseren. Bij mijn weten ( en dat is al heel lang)is er op zondag na de kienderoptocht en maandag na de grote optocht altijd wel spontaan muziek en reuring in Venray en is de schouwburg zolang als ik weet altijd GRATIS toegankelijk geweest. Nee, er moet geld verdient worden door horeca en Pielhaas en liefst HEEL VEEL. Neem een voorbeeld aan Venlo waar, buiten op zaterdag 20 cent op ‘n pilsje en een gratis polsbandje voor de zoepkoel, nog steeds wel alles gratis is.
Geef uw reactie.
Omdat carnaval een feest voor iedereen hoort te zijn en niet voor mensen die het geen bal uit maakt wat het kost. Wij zijn alleen nog welkom in de kroeg in het centrum na 22.00u. Pielhaas en horeca Venray, na 50 jaar carnaval vieren zijn jullie BEDANK. En jullie durven de mond vol te hebben over tradities???? Jullie zijn goed bezig om HEEL VEEL TRADITIES om zeep te helpen en dat is gruwelijk jammer.
Geef uw reactie.
8500 kaartjes ik had dus mooi pech 8504 en hoe gaat de verdeling per plijn??en idd na 55jaar carnaval nu net te laat k..
Geef uw reactie.
8500 kaartjes ik had dus mooi pech 8504 en hoe gaat de verdeling per plijn??en idd na 55jaar carnaval nu net te laat k..
Geef uw reactie.
mee EENS.
Het gaat niet alleen om de 22 €. en de schandalige tweespalt in de vastelaovend. Vasteloavend is CULTUREEL IMMATERIEEL ERFGOED, het zit ons in het DNA, je bent Limburger, Venraynaar. Een erfgoed wat gekoesterd moet worden.
Het is dus ook geen FESTIVAL , geen Andre Rieu, geen dance festival etc. Het is een VOLKSFEEST VOOR IEDEREEN, jong , oud , rijk en arm, alle dagen van de vasteloavend, zoals alle reacties hier weergeven.
Zo hebben we meer immaterieel erfgoed: oud/nieuw jaar, Pasen, Koningsdag, kermis etc.
Gaan we nu ook entree heffen voor deze evenementen in de openbare ruimte ? Gaan we kas spekken van de voorzitter Gijs Schapendonk van de horeca, hij adverteert hier op deze pagina met zijn eigen naam Goesting. Schandelijk. Er wordt gesproken over meer uitgaven en hoe zit het met de inkomsten ? Heeft de horeca dan altijd verlies geleden. NEE, natuurlijk niet, dan was het boeltje al lang failliet, dat weet elke ondernemer.
En de Pielhaas praat het gedoe allemaal maar goed, maakt scheve vergelijkingen, het kan ook allemaal anders zoals alle reacties aangeven, dit betekent OMDENKEN, alternatieven bedenken, regionale artiesten, dj 's , meer spreiding over het centrum ( doen ze in Venlo ook) etc.
Ja en dan 8500 kaartjes verkocht, de jongeren staan met de rug tegen de muur en betalen 22 €. Ze willen de Roetsj natuurlijk niet missen, maar hadden ook liever niet 22 € betaald. Hoeveel winst gaat de horeca maken ?
De gemeente B & W en politieke partijen moeten meer gaan nadenken wat voor tweespalt en polarisatie dit geeft en actie ondernemen om dit te voorkomen, vergunning afgeven onder voorwaarden INCLUSIVITEIT i.p.v. EXCLUSIVITEIT.
DOE ER IETS AAN !!!
EEN FIJNE VASTELOAVEND
Geef uw reactie.
Goed beredeneerd!
Geef uw reactie.
Een volksfeest als Vastelaovend voor jong en oud mag nooit een betaald evenement zijn en absoluut voor iedereen te bezoeken zijn
Dan moet de horeca maar creativiteit ontplooien op die dag dat past binnen de organisatie van hun bedrijf
Geef uw reactie.
De gemeente Venray telt momenteel meer dan 43,000 bewoners. Het kan gewoon niet zo dat alleen 8,500 'lucky' mensen het carnaval 2023 kunnen vieren.
Een echte schande, voor welke reden dan ook! Ik vind ook persoonlijk dat de reactie van de gemeente echt te makkelijk is. De gemeente kan dit niet zomaar toestaan.
Het wordt gekker en gekker!
Geef uw reactie.
Hoeveel mensen kwamen er voorgaande jaren in het centrum met carnaval? Echt niet iedereen. Ik denk dat dit een redelijk aantal is. Daarnaast werken sommigen van dit aantal op zaterdag of hebben andere verplichtingen. Trouwens is het leuk als je niet eens je arm omhoog kan doen als je met 20.000 man bijvoorbeeld op een kleine plek staat?
De wereld verandert trouwens, in het verleden blijven hangen is niet de beste optie.
Geef uw reactie.
Is openbare weg. Voor iedereen vrij toegankelijk.
Geef uw reactie.
Het carnavalsfeest op de pleinen moet voor iedereen toegankelijk blijven. Dit is een feest van en voor het volk. Een traditie die niet elitair mag worden.
Geef uw reactie.
Als ik de reacties lees, valt mij op dat bijna iedereen het heeft over een VolksFeest. Carnaval als een traditioneel feest voor iedereen. Dat is zo waardevol.
Mijn gevoel zegt dat het vooral de wat oudere mensen zijn die deze waarde respecteren en belangrijk vinden.
Klopt het dat de organisatie vooral in handen is van jongere mensen die deze waarde missen?
Geef uw reactie.
Iedereen van rijk en arm moet vrij kunnen feesten op de pleinen zonder eerst flink de knip te trekken. Mensen met een dunnen knip zijn de lul want die kunnen niet genieten van het carnavals feest op het plein. Wat ze nu doen slaat helemaal nergens op. Het leven is al duur genoeg en het feest wordt voor de arme afgepakt zo. Waardeloos.
Geef uw reactie.
Hoeveel duizenden Euro's betaald de VVD prins carnaval aan het prins carnaval worden?
Waarom moet dit feest nog elitairder worden? Ik dacht dat het een volksfeest was, en als ze dan entree gaan heffen doe dat dan maar op een grote feestlocatie in een gebouw. Openbare weg en plein moet ook volgens de wet vrij toegankelijk blijven.
Alaaf.
Geef uw reactie.
Carnaval moet een vrij feest voor iedereen zijn. Niet alleen voor diegene die het kunnen betalen.
Geef uw reactie.
De pleinen en straten zijn openbare ruimten en moeten gewoon toegankelijk zijn voor iedereen. Mijn idee is dat roetsj en ienschekke volslagen onnodig uit hun jasje gegroeid zijn. Het kan allemaal vele malen kleiner en dus goedkoper. De ware carnavalsvierders hebben dan evenveel lol.
Geef uw reactie.
Juist met Carnaval is het leuk dat iedereen spontaan kan aanhaken. Een paar dagen van tevoren bedenken dat je toch zin hebt om te gaan, of die ene kennis of collega vragen om ook mee te gaan. Dat spontane is er nu vanaf.
Geef uw reactie.
Ik snap dat de kosten anders te hoog worden maar carnaval is een volksfeest . Tijd van verbinding. Dit moet voor iedereen vrij toegankelijk zijn. Ook voor minder bedeelden mensen. Of ouderen die even komen kijken naar de roetsj langs de kant met hun carnavals kieps op. Ik zelf zal er bij zijn. Maar eerlijk gezegd voelt het niet helemaal goed.
Geef uw reactie.
Ik vind het jammer als een volksfeest begrensd wordt door hekken en entree.
Geef uw reactie.
Het is een volks feest.
Oude mensen die ff een half uurtje willen komen kijken hebben nu de mogelijkheid niet meer. Deze generatie telt blijkbaar niet meer mee.
En als je met kinderen wil gaan die niet komen voor de optredens, maar gewoon rondrennen over de pleinen. Dat gaat ook niet meer. Je betaald daar nu ook de hoofdprijs voor. Als je twee kinderen hebt ben je 88 euro kwijt voor een middagje. En met kinderen is dat meestal korter.
Geef uw reactie.
Als men kaartjes wil verkopen voor een festiviteit, dan op een afgehuurd terrein buiten het centrum.
Voor ondernemers en winkelend publiek aan het plein ook wel zo prettig.
Geef uw reactie.
Belachelijk dat er nu in eens zoveel betaald moet worden. Openbare plek toegankelijk voor iedereen
Geef uw reactie.
Dat lijkt mij gezien de drukte die dan kan ontstaan en de mogelijkheid dat corona terugkomt onwenselijk en onverstandig.
Geef uw reactie.
wat is dit voor een belachelijke reactie.!!!
Geef uw reactie.
Is niet belachelijk. Men kan gerust carnaval vieren. Het is alleen iets om rekening mee te houden.
Geef uw reactie.
Dan moet je ook geen carnaval vieren en niet meer komen waar meer mensen komen.
Geef uw reactie.
Ik vier ook geen carnaval, voor mij idd te druk. Men kan wel eens rekening houden met mensen die beperkingen hebben.
Is het wenselijk dat het zo druk is dat je niet meer kunt bewegen bijvoorbeeld?
Geef uw reactie.
Jij gunt de mensen die weinig te besteden hebben nog weiniger blijkbaar. Mensen die bang voor corona hebben kunnen zich beter thuis opsluiten. ?
Geef uw reactie.
Carnaval is soms best duur. Dus het is niet alleen maar voor mensen die weinig te besteden hebben. Het gaat om de vrije toegang. Men kan deze ook beperken door het aantal mensen te beperken. Mijn vader is bijna overleden aan Corona, je kunt het beter maar niet onderschatten. Mensen die bang zijn blijven overigens vanzelf wel weg.
Geef uw reactie.
Dus 8500 mensen die elkaar " betaald" met corona zouden kunnen besmetten en daarna ánderen buiten de betaalde zone, zouden de doorslag geven om kaartjes te verkopen. Bullshit, is gewoon een simpel verdien model. Zeg zeker niet dat besmetting niet aan de orde kan zijn maar dat staat los van dit alles.
Geef uw reactie.
Zorg nu gewoon voor een breed straat feest over alle pleinen en straten en niet een besloten feest achter de hekken. Je kunt ook zoals in Venlo die Roetsjdag consumpties wat duurder maken. Nu "mogen 8500" betalende bezoekers, achter de hekken, op openbare gemeentegrond (waar we allemaal belasting voor betalen) hun gedwongen besloten feestje vieren ?
Geef uw reactie.
Vastelovend is een volksfeest wat zich primair (en ook historisch) voltrekt op straten en pleinen. Dus geheel toegankelijk voor iedereen, zonder maar 1 cent aan betaling. Het is zeer bedenkelijk zoals het nu georganiseerd wordt, zeker als je weet dat de Gemeente Venray bij de deal betrokken is !!!!
Waarom betaling ?
Bedenk maar een andere activiteit die leuk en aantrekkelijk voor iedereen, zonder betaling. Mooie uitdaging toch ?
Geef uw reactie.
Op het moment dat er entree wordt gevraagd, gaat men mensen buitensluiten.
Juist in deze tijd waarin voor velen een maand financieel gezien structureel een week te lang duurt.
Ook de spontaniteit gaat hiermee verloren.
Mijns inziens was het beter geweest om alcoholische dranken duurder te maken om de kosten te dekken.
Geef uw reactie.
Het moet toch een feest voor iedereen zijn, en de pleinen moeten ook voor de niet carnaval vierders bereikbaar zijn !
Geef uw reactie.
IEDER BURGER VAN VENRAY MOET OP DE PLEINEN KUNNEN LOPEN
Geef uw reactie.
Het is een volksfeest. Entree heffen is zorgen voor een tweedeling in de maatschappij.
Mensen die het wel en niet kunnen betalen. En ik snap dat er kosten zijn, maar je hoeft geen programma te maken waarbij je een ander dorp/stad wil overtreffen! Blief ow aege Pielhaas!
Vroeger hebben jullie het ook gered. De glijbaan werd te duur dus die kwam niet meer! Helemaal prima en men snapte het, maar nu entree?!
Geef uw reactie.
Schandalig dat er entree gevraagd wordt. Ik vind dit een vorm van discriminatie want er wordt weer een groep mensen uitgezonderd die hier aan deel willen nemen en dit absurde bedrag niet kunnen betalen om binnen te komen. Carnaval is immers voor iedereen van klein tot groot , van rijk tot arm. Ik snap dan ook niet dat de gemeente Venray hiervoor vergunning heeft afgegeven,
Geef uw reactie.
zo creeer je twee deling in Venray Mensen die de financeele middelen niet hebben sluit men overal uit
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest en vrij toegankelijk voor iedereen. Als de horeca een feest met entree wilt organiseren, moeten ze dat in een eigen locatie doen en niet in de openbare ruimte.
Geef uw reactie.
Dat je dit op 1 plein doet, Oke.
Maar laat de carnavalsvierder die het meer doet voor het elkaar ontmoeten en lol hebben ook wat ruimte op een ander soberder (lees minder koste) plein. Nu is er geen keus. Bijna alle horeca ligt namelijk aan de 2 pleinen. Ook voor de mensen die jaarlijks weer voor dit feest terug komen naar ons Rooy, hebben dan een plekje.
Nu kunnen we niet zeggen dat de gekozen opzet 'gastvrij' is.
Geef uw reactie.
Op dit moment word er een grote groep buitengesloten omdat niet iedereen een ticket kan kopen en vooral in deze tijd, carnaval is een feest voor iedereen dus moet iedereen gewoon welkom zijn.
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest en dat moet het blijven, dus het afsluiten van de pleinen is belachelijk.
en dit dan ook nog tegen een belachelijke entreeprijs.
op deze manier word voor heel veel mensen gezellig carnaval vieren onmogelijk gemaakt, en ik kan het zeker wel betalen, maar daar gaat het mij niet om.
Wij waren ieder jaar present bij de roetsch, maar wij passen ervoor om op deze manier carnaval te vieren.
Gemeente Venroi, de PIelhaas en kasteleins gullie mot ow diep schame.!!!!
Geef uw reactie.
Helemaal mee eens, wij ook ieder jaar present en passen er ook voor dat op deze manier carnaval geen volksfeest meer is.
Geef uw reactie.
Ik vier niet eens carnaval, maar zelfs ik vind het echt niet kunnen dat er een bepaalde groep mensen wordt uitgesloten. Of de kaartjes zijn op of men kan dit gewoonweg niet bekostigen. Carnaval is een vrij feest voor iedereen die er aan mee wil doen. Echt schandalig dus om dit op deze manier te doen.
Geef uw reactie.
Als men in Venray graag een festival wil organiseren dan moet het veilig kunnen voor iedereen. Wie naar zo'n festival toe wil, want dat wordt dit evenement langzamerhand wel, dan moet je daarvoor betalen. Simpel zat. Maar misschien trekt Venray zich inmiddels wel een te grote broek aan.
Overigens kan zo'n activiteit best buiten het centrum. Maar daar wil waarschijnlijk de horeca niet aan.
Iedereen plezier gewenst op zijn eigen manier!
Geef uw reactie.
Iedereen heeft recht op een fijne, gezamenlijke carnaval. Verder ben ik het helemaal eens met Elly, zie onderstaand bericht.
Elly : eens
De gemeente zegt er niets aan te kunnen doen?? Zij geven toch de vergunning.
Als een evenement te duur wordt wijk je uit maar een andere plek en blijven de pleinen gewoon toegankelijk.
Dit heeft niets meer te maken met het volksfeest dat carnaval behoort te zijn. Als het zo moet is Venray te klein voor een dergelijk evenement.
Kennelijk is het hele financiële risico voor de Pielhaas. Beetje vreemd als de hele horeca hier vet aan verdient. Had de drankprijs verhoogd en het was opgelost. Dan had de gewone man/vrouw z’n blikje bij de Jumbo gekocht.
Geef uw reactie.
Wat leuk te lezen Wim dat je mijn mening ondersteunt. ?
Geef uw reactie.
Het afsluiten van pleinen bij dergelijke feesten is alleen te rechtvaardigen uit veiligheidsoverweging. Wanneer hieraan financiële motieven ten grondslag liggen, dan vind ik dit niet terecht. Er zijn alternatieven om de kosten te managen. Denk o.a. aan verhogen van consumptieprijs, actief sponsors ( ook de horeca zelf) zoeken, minder dure artiesten aantrekken. Het festijn hoeft niet de concurrentie aan te gaan met Venlo, Roermond of Maastricht. Laat het een Venray' s evenement blijven op Venrayse schaal.
Geef uw reactie.
Vind ik ook!
Geef uw reactie.
Ik moet toch gewoon vrij in het centrum kunnen lopen. Dat is toch openbaar terrein. Ze kunnen toch niet zomaar pleinen afsluiten en daar voor entree gaan heffen. Ik betaal toch ook al mijn gemeentelijke belastingen. Dus bij elk feestje mogen ze straten en pleinen afsluiten en entree gaan vragen. Belachelijk.
Geef uw reactie.
De gemeente zegt er niets aan te kunnen doen?? Zij geven toch de vergunning.
Als een evenement te duur wordt wijk je uit maar een andere plek en blijven de pleinen gewoon toegankelijk.
Dit heeft niets meer te maken met het volksfeest dat carnaval behoort te zijn. Als het zo moet is Venray te klein voor een dergelijk evenement.
Kennelijk is het hele financiële risico voor de Pielhaas. Beetje vreemd als de hele horeca hier vet aan verdient. Had de drankprijs verhoogd en het was opgelost. Dan had de gewone man/vrouw z’n blikje bij de Jumbo gekocht.
Geef uw reactie.
Publieke ruimte moet altijd vrij toegankelijk zijn en ondernemen = risico accaptere .
Geef uw reactie.
Op zo'n dag als deze, moet iedereen nog inkopen kunnen doen.
Geef uw reactie.
De pleinen zijn van iedereen
Geef uw reactie.
We wonen toch in een vrij Venray voor iedereen.
Geef uw reactie.
Zo raar dat men zomaar pleinen kan afsluiten. Wij gaan zaterdags altijd het dorp in, maar dat wordt ons onmogelijk gemaakt omdat de meeste ingangen worden geblokkeerd. Moet ik nu € 22,00 betalen om mijn boodschappen te doen? Het moet niet gekker worden. Bovendien is carnaval een volksfeest en geen elitefeest.
Geef uw reactie.
Het is de mooiste en drukste dag van de carnaval in venray. Dat mag niet alleen voor select gezelschap zijn. Centrum moet de hele dag voor iedereen bereikbaar zijn en blijven. Maak programmering goedkoper en drank betaalbaar. Dan kan omzet veel goedmaken.
Geef uw reactie.
in eerste instantie werd er gezegd dat het voor de veiligheid was (in Venlo waar ze dit al jaren doen delen ze GRATIS bandjes uit voor de veiligheid alleen op dat 1en plein en verder kan je overal GRATIS naar toe). Toen er kritiek kwam toen waren het ineens de kosten, dus waar gaat het uiteindelijk om om het geld. Nu kunnen mensen met een kleine beurs er niet heen en dat zal de komende jaren ook wel zo blijven.
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest en moet voor iedereen toegangkelijk zijn
Geef uw reactie.
Pleinen moeten openbaar zijn voor iedereen!
Geef uw reactie.
Zonder verdere discussie ....EENS
Geef uw reactie.
Zonder verdere discussie ....EENS
Geef uw reactie.
Om te beginnen, ik heb niks met carnaval, en zal daar ook nooit tussen willen staan. Maar wat hier nu gaat gebeuren, dat vind ik echt niet kunnen. Het wordt een feestje voor de mensen met meer geld. Waarom zoveel podia en optredende artiesten, die bakken met geld vragen voor een beetje gebler? Waarom niet de lokale joekskapel of zo, en een draaitafel die carnavalsmuziek draait? Entree vragen voor iets dat een volksfeest moet zijn, een elitefeest zul je bedoelen. En de gewone man, met een gezin en kinderen heeft het nakijken. Venray, ga je schamen.
Geef uw reactie.
Feest v iedereen zou carnaval moeten zijn . Ook voor mensen die financieel t minder hebben!het zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn!
Door zulke hoge bijdrage sluit je mensen uit. Daarnaast gaan mensen naar andere steden om carnaval te vieren
Geef uw reactie.
Iedereen moet vrij zijn om daar naar toe te gaan.
Geef uw reactie.
Carnaval moet voor iedereen toegankelijk zijn.
En niet weer alleen voor de mensen die het kunnen betalen.
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest voor jong en oud voor arm en rijk.op.deze manier gaat men er een feest van maken voor mensen die het kunnen betalen .een iemand die minder geld heeft word nu gestraft en uitgesloten van het volksfeest.een grote schande vind ik dit
Geef uw reactie.
* Carnaval is een feest voor iedereen, niet alleen voor mensen die een kaartje hebben kunnen bemachtigen.
* Als inwoner van Venray wil ik mij vrij kunnen verplaatsen in het centrum
Geef uw reactie.
Pleinen zijn openbaar domein en niet van de horeca.
Schandalig dat de gemeente hieraan meewerkt ?
Geef uw reactie.
Eigenlijk is het bij mij eens en oneens.
Het moet een feest voor iedereen zijn daar ben ik het mee eens.
Maar artiesten, dranghekken, beveiliging, de bierwagens, podium enz zal toch ergens en door iemand betaald moeten worden. Moet niet zo zijn dat er iemand verliest op draait.
22,00 euro - 10,80 (consumpties) = 11,20 euro die je uiteindelijk betaald.
Maar er zijn wel mensen die bijv. wel naar een concert gaan of iets anders duurs doen en daar wel voor betalen en nu commentaar hebben.
In Horst betalen ze ook 25 euro en 5 consumpties erbij.
Geef uw reactie.
Door entree te vragen en ook voor een belachelijk hoge prijs € 22,00 is dit volksfeest alleen voor de rijke elite
Arme gezinnen met kleine kinderen kunnen dit niet betalen
De carnavalsvereniging en de horeca moeten zich schamen, organiseer dit feest met eigen vrijwillige artiesten dan hoeft er geen entree te worden gevraagd. Verhoog desnoods de bierprijs, daar zal niemand bezwaar tegen hebben
Geef uw reactie.
Carnaval is en moet een volksfeest zijn. Net als een kermis.
Geef uw reactie.
Winkels moeten bereikbaar blijven. Openbare weg mag niet worden afgesloten.
Geef uw reactie.
Carnaval is voor jong en oud altijd toegankelijk geweest. Het is een volksfeest. Sommige mensen kwamen even een kijkje nemen een drankje drinken, de sfeer proeven en gingen weer naar huis. Ook voor veel gezinnen is een ticket kopen te duur waardoor ze niet deel kunnen nemen aan dit prachtige feest. De Zaterdag is DE dag voor velen en ook de gezelligste dag. Voor mensen die speciaal terug naar Venray komen om Carnaval te vieren met familie kunnen geen kaartje meer kopen dus komen voor niks. Triest hoor, dat dit volksfeest voor een 2 deling van het publiek zorgt.
Geef uw reactie.
Heel goed geschreven.?
Geef uw reactie.
Al meerdere hebben het al geschreven, carnaval is van oudsher een volksfeest en moet toegankelijk zijn voor iedereen.
In Venray maken ze er een soort elitaire boel van en dat is niet oke...
Pleinen moeten open en carnaval is voor iedereen!!! Alaaf.. ?
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest dat voor iedereen rijk of arm toegankelijk moet zijn, door entree te vragen is het gedegradeerd tot een besloten feestje voor welgestelden…
Geef uw reactie.
Is een feest voor iedereen en toegankelijk voor iedereen
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest en moet voor iedereen toegankelijk zijn. Doe dan niet van die dure artiesten en laat de venrayse artiesten het gezellig maken.
Geef uw reactie.
Vasteloavend is er voor iedereen.
Geef uw reactie.
Het is een volksfeest waar iedereen de gelegenheid moet hebben om te gaan. Het spontane gaat helemaal weg. Het verhaal dat kosten stijgen heb ik moeite mee. Hier kan ook anders naar gekeken worden om minder dure artiesten aan te trekken of betreft muziek een andere opzet. Als ik de bedragen hoor gaat dit ook nergens meer over, het volksfeest is ook bij de artiesten een verdienmodel geworden. . Het is een commercieel feest/festival aan het worden, dit moeten wij niet willen met ons allen!!!
Geef uw reactie.
De vastelaovend moet een feest blijven voor iedereen, en NIET zoals één van de sprekers op het podium aan gaf: Vur de baetere helft die het wel kan betalen!!! Wat vind ik dat een oerdomme opmerking. Dacht die spreker misschien dat het geluid binnen de hekken zou blijven??????
Geef uw reactie.
Schande dat je bewust mensen uitsluit van het carnaval. Na 2 jaar Corona, hebben onze dochters eindelijk weer zin om carnaval te gaan vieren. Na de Corona is het niet vanzelfsprekend dat ze een vriendengroep hebben om mee te gaan, maar na veel twijfel hebben ze toch besloten te gaan in de hoop andere mensen tegen te komen.
Zitten al helemaal omgekleed klaar om te gaan, maar hebben geen kaartjes, dus nu met tranen op bed omdat ze er niet bij mogen zijn. Niet uit te leggen.
Volgens mij niet de juiste benadering van een volksfeest. Na zo’n tegenvaller gaan ze waarschijnlijk de rest van de week ook niet meer en wordt het t jaar erop weer een enorme drempel om te gaan.
Hebben ze toch iets moois bereikt. Wordt hier echt enorm pissig van.
Geef uw reactie.
Eens
Gratis
Gezellig we zien ons morgen allemaal op het terras van de Artiest schouwburg, neem je instrumenten mee , trommen , trompet saxofoon fluit, ratels .etc.
We maken ons eigen vasteloavend feestje.
Dit is vrij toegankelijk , via schoolstraat en
Merseloweg Ook voor jong en oud.
Weej hebben er zin in ?? ?????
Geef uw reactie.
Omdat het voor alle mensen moet zijn dat die overal kunnen komen en dat niet de horeca het voor het zeggen hebben zo ga niet met de mensen om dan kun j e het maar beter laten en geen carnaval meer vieren als je zo moet vieren dat het alleen maar voor de jongeren is dan stop er maar mee.
Geef uw reactie.
"LAATSTE NIEUWS:
DE NIEUWE PRINS 2024 ZAL VANAVOND TIJDENS HET BAL MASQUE UITGEROEPEN WORDEN:
GIJZ den 1e
Motto 2024:
Alt en jong telt niet mee,
Allien een goed gevulde portomonnee"
Geef uw reactie.
De Vastelaovend moet niet exclusief zijn maar vrij toegankelijk voor iedereen.
Geef uw reactie.
Wat de gemeente schrijft is onjuist. De gemeente kan er wel overgaan, maar doet dit niet. Vergunning voor dit evenement kan wel degelijk "gratis toegang bevatten". Lang geleden betaalde de horeca 10 cent aan de carnavalsvereniging per verkocht drankje. Waarom nu niet zo'n extra heffing? Alles commercieel maken maakt meer kapot dan je lief is.
Geef uw reactie.
Vastelaovend is vanouds een feest voor iedereen, jong en oud . Vastelaovend is een spontaan feest op straat of plein ,nu wordt het meer een evenement.Als je toch voor een evenement gaat doe het dan in een grote hal of tent,dan kan ik het begrijpen dat er entree geheven wordt ,wat ook vrij normaal is, nu een wordt een openbare ruimte afgesloten.De entree prijs was eerst 22 euro met 2 consumptie bonnen,anders was het niet kostendekkend en moest er geld bij,door veel kritiek is het veranderd naar 4 consumptie bonnen,hmm dan was het toch niet kostendekkend.Verdienen mag iedereen,en is ook normaal . Maar ga dan naar een andere locatie en niet een openbare locatie.
Geef uw reactie.
Vastelaovend is vanouds een feest voor iedereen, jong en oud . Vastelaovend is een spontaan feest op straat of plein ,nu wordt het meer een evenement.Als je toch voor een evenement gaat doe het dan in een grote hal of tent,dan kan ik het begrijpen dat er entree geheven wordt ,wat ook vrij normaal is, nu een wordt een openbare ruimte afgesloten.De entree prijs was eerst 22 euro met 2 consumptie bonnen,anders was het niet kostendekkend en moest er geld bij,door veel kritiek is het veranderd naar 4 consumptie bonnen,hmm dan was het toch niet kostendekkend.Verdienen mag iedereen,en is ook normaal . Maar ga dan naar een andere locatie en niet een openbare locatie.
Geef uw reactie.
Met de verkoop van drank verdient de horeca genoeg.
Geef uw reactie.
Voor een publiek volksfeest op publieke grond dus van ons allemaal mag nooit entree worden gegeven
Geef uw reactie.
Het is te zot voor woorden om de pleinen betaald af te sluiten . Is er nog niet genoeg aan het verdunde bier te verdienen door ENKELE kroegbazen die denken dat iedereen maar dat kan betalen . Zo zorgen ze wel dat de jongeren die niet veel te besteden hebben zich vooraf indrinken en dan achteraf klagen dat er overlast is . Zolang de drank zo duur is zal er altijd overlast zijn .
Geef uw reactie.
Eens met de stelling. Wij vieren al jaren carnaval op de pleinen in Venray, maar nu zien ze ons niet meer op de pleinen. Wij gaan lekker in de cafe"s vieren met denk ik heel veel andere Venraynaren die precies het zelfde denken. Wat een geldwolfen
Geef uw reactie.
Alle pleinen open voor het carnaval feest... En bij regen de Parkeer garage GOUDE LEEUW gebruiken . Die paar autoo,s er uit voor een paar dagen...
Geef uw reactie.
Carnaval moet door iedereen gevierd kunnen worden, dus geen afgesloten pleinen. Bovendien moet de Gemeente het ook verbieden als pleinen afgesloten worden, want dit is openbaar terein, waar niemand toegang ontzegd mag worden.
Geef uw reactie.
Als Venraynaar moet ik zonder te betalen op carnavalszaterdag naar de pleinen kunnen
Geef uw reactie.
Carnaval is voor iedereen, groot en klein.
Niet alleen voor mensen met een aardig ( groot) inkomen.
Iedereen bepaalt zelf hoeveel geld ze hier aan uitgeven.
Geef uw reactie.
Beste B& W en raadsleden politieke partijen Venray.
Ik heb jullie persoonlijk gemaild nav mijn ingezonden brief in Peel en Maas nav 22 € tweespalt in ons Venrayse , op een enkele reactie na heb ik geen tegen bericht ontvangen.
Hoe is dit mogelijk ?
Jullie hebben toch ook een mening en zijn toch ook Venraynaar ? Waar blijft jullie reactie ?
Geef uw reactie.
De geldwolf van het Henseniusplein doet alles om maar meer te scoren.
Iedereen buiten moet overal vrij kunnen lopen en staan. Carnaval is er voor alle mensen. Schandalig dat dit de gemeente toestaat.
Geef uw reactie.
Carnaval is een volks feest met veel deelnemers én kijkers / toevallige of niet toevallige kijkers. Door aan het kijken / deelnemen een consequentie ( entree heffen ) te verbinden sluit je een grote groep mensen uit. Dit is niet de bedoeling van de carnaval. Daarlangs komt op deze manier wel weer de kerkelijke intentie van de carnaval om de hoek kijken. Doe je op “ onze “ manier niet mee dan wordt je later ook niet uitverkoren . Bah !
Geef uw reactie.
gewoon om een of 2 uurtjes mee te genieten
Geef uw reactie.
Zie de sterke ingezonden brieven in Peel en Maas!
Geef uw reactie.
Waarom betalen het is toch een Volksfeest en gewoon vrij toegangkelijk voor het publiek en Gastvrijheid kent geen grenzen
Geef uw reactie.
Het is ons volksfeest, we treffen elkaar daar. Ook mensen die even de sfeer komen proeven, die ouder zijn, ouders met kleine kinderen. Dat is juist zo mooi van het feest. Als het te duur wordt (met alle artiesten en zo) dan maar wat minder luxe! Ook een optie is een vrijwillige bijdrage bij de ingangen/ uitgangen. Dat werkt bij bijvoorbeeld Jazz in Duke Town ook.
Geef uw reactie.
Door het exclusief te maken voor een blijkbaar te klein aantal bezoekers (want een groot deel grijpt nu naast de kaartjes, gezien het snel uitverkocht was), haal je de essentie van carnaval weg: het verenigen en bij elkaar brengen van mensen, ongeacht wie je bent, wat je doet of waar je woont.
Geef uw reactie.
Het spontane karakter gaat zo helemaal verloren en laat alsjeblieft niet álles in Gijs z'n handen komen...
Geef uw reactie.
Met instrument in de hand zijn deze feestjes op straat en pleinen begonnen en daar horen ze thuis.
Niks geen BN of BL op grote podia’s, laat de spontaniteit weer terugkomen met eenlingen, duo’s en groepjes die spontaan samenklonteren en een feestje bouwen.
Zitten kroegen, eettenten en supermarkten in het centrum en het gezelschap maakt het feestje.
Geef uw reactie.
De pleinen zijn een openbare ruimte die voor iedereen toegankelijk moeten zijn .
Hebben wij gevraagd om (Dure Muziek)
Artiesten??
Geef uw reactie.
Uiteraard eens
Niemand wil dit, we willen alles en alles voor ons alleen en gratis
Net als we een gave schaatsbaan willen ieder jaar en een venrayse singel loop
Oh nee die zijn er niet meer, waarom ook alweer?
Dat willen we allemaal en gratis
En als we dat niet krijgen gaan we vanachter de laptop of telefoon klagen dat we het niet hebben
Mensen, kijk nu eens wat we wel hebben
3 dagen alles gratis en alleen zaterdag niet
Vroeger was er niet eens iets te doen op zaterdag en vanaf 16.00 uur is schouwburg open en gratis
Kijk nu eens wat er wel is!
Natuurlijk hadden we liever alles gratis maar de tijd haalt ons in
Je mag een mening hebben maar ik ben blij dat er nog een vereniging is die iets wil organiseren
Vroeger was er ook passé partout voor tent en betaalde de jeugd entree in jeugd tent
Dat is allemaal gratis nu, alleen de zaterdag niet
Waarom kijken jullie niet eens wat meer naar wat er wel is en wat ook gratis is geworden ipv alleen maar klagen over dat ene punt
We leven in 2023 en dit is op dit moment hoe het is
Fijne carnaval allemaal en zie jullie graag op een van de andere dagen!
Geef uw reactie.
Waarom laten we de aapjes die betaald binnen de omheining carnaval vieren niet voor wat ze zijn. Maak er buiten de hekken een heerlik straten carnaval van . Dans, zing en hos door de straten in het centrum en negeer die hekken.
Geef uw reactie.
Eens en biedt flink wat ideeën voor de optocht;
- Exclusief Venray
- Unne Gijs en un zog, hebben nooit genog
- De Piëlhaas is nie vur iederien
- De Roetsj is foetsj
- Uutsjekke
Geef uw reactie.
Inderdaad Eugene, de Pielhaas en horeca Venray heeft Corona niet nodig om het merendeel van de inwoners op afstand te houden.
Geef uw reactie.
Eens, voor 4 van de 5 hazen en hazinnen 3 jaar op rij geen Roetsj en Iensjekke.
Geef uw reactie.
Eens met de stelling.
Vanaf 2012 werd de Venrayse Vastelaovend met de Roetsj geopend.
Gezien het besloten karakter van de Roetsj nieuwe stijl zal de eer dit jaar naar een ander feestje gaan, weet iemand welk, wanneer en waar?
Of opent de Pielhaas in 2023 de Venrayse Vastelaovend niet meer voor iedereen.
Geef uw reactie.
Eens, 2020 was achteraf gezien de laatste Roetsj en Iensjekke waar ik welkom was.
Geef uw reactie.
Eens, Pielhaas en horeca Venray niet alleen van het padje maar volledig van de pot gerukt…
Geef uw reactie.
Eens, Pielhaas en horeca Venray van het padje.
Geef uw reactie.
Eens, eens en nog eens eens…
Geef uw reactie.
Natuurlijk eens met deze stelling en vraag mij af met welke reden de Pielhaas besloot om op voorhand 4 van de 5 Venraynaren uit te sluiten voor deelname aan dit volksfeest.
Geef uw reactie.
Natuurlijk ben ik het eens met deze stelling, carnaval moet voor iedereen beschikbaar blijven.
Van een organisatie mag je verwachten dat zij in staat zijn de tering naar de nering te zetten.
Maandagmiddag is de optocht moeten de bezoekers dan kijk- en luistergeld betalen, of breng ik nu de Pielhaas op ideeën.
Geef uw reactie.
Oneens
We kunnen we iets niet leuk vinden maar is er toch wetgeving?
Als het plein vol is sluiten ze het af ivm de veiligheid , daar kun je toch niet aan voorbij gaan
Blijkbaar is zaterdag te populair geworden
Vroeger was er niet eens een zaterdag met carnaval
Ik ga lekker vanaf zondag dan is alles toegankelijk en gratis
Als ik dan perse toch op zaterdag wil dat is de consequentie dat ik een kaartje koop
Geef uw reactie.
Vrij plein zodat een ieder de sfeer van carnaval kan ervaren waarbij ik in het achterhoofd heb dat de horeca teveel de vinger in de pap heeft en de gemeente het wel best vindt .
Geef uw reactie.
Indien de kosten te hoog worden, dient men de doelen bij te stellen. Tering naar de nering zetten. Een feest voor een “ beperkt” aantal bezoekers dient niet op een afgesloten openbaar plein plaats te vinden. Is het feest niet voor iedere inwoner van Venray en omstreken?
Geef uw reactie.
Volmondig eens met deze stelling, vastelaovend is een volksfeest dat voor iedereen toegankelijk moet zijn en blijven.
Alle verwijzingen naar het entree feest van 2022 zijn flauwekul, toen was tot op het eind toe onduidelijk of het feest vanwege corona regelgeving door kon gaan en was het heel begrijpelijk dat het risico voor de deelnemende horeca gespreid moest worden maar absoluut geen vrijbrief om anno 2023 entree te gaan heffen om deel te kunnen nemen aan een volksfeest.
Pielhaas bij monde van voorzitter Frank Arts, stop met het rechtpraten wat krom is en erken dat jullie fout zitten.
Gemeente Venray, veel te kort door de bocht en gezien de jaarlijkse subsidie aan de schouwburg van omgerekend €40,- per inwoner ofwel €45,- per verkocht kaartje was een financiele donatie aan dit volksfeest van pak em beet €2,- per inwoner voldoende geweest om voor dit jaar dit cultureel volksfeest te 'redden'.
Horeca Venray met Gijs de graaier voorop, schaam jullie diep voor het om zeep helpen van ons cultureel volksfeest.
Geef uw reactie.
Omdat carnaval een feest voor iedereen hoort te zijn en niet voor mensen die het geen bal uit maakt wat het kost. Wij zijn alleen nog welkom in de kroeg in het centrum na 22.00u. Pielhaas en horeca Venray, na 50 jaar carnaval vieren zijn jullie BEDANK. En jullie durven de mond vol te hebben over tradities???? Jullie zijn goed bezig om HEEL VEEL TRADITIES om zeep te helpen en dat is gruwelijk jammer.
Geef uw reactie.
mee EENS.
Het gaat niet alleen om de 22 €. en de schandalige tweespalt in de vastelaovend. Vasteloavend is CULTUREEL IMMATERIEEL ERFGOED, het zit ons in het DNA, je bent Limburger, Venraynaar. Een erfgoed wat gekoesterd moet worden.
Het is dus ook geen FESTIVAL , geen Andre Rieu, geen dance festival etc. Het is een VOLKSFEEST VOOR IEDEREEN, jong , oud , rijk en arm, alle dagen van de vasteloavend, zoals alle reacties hier weergeven.
Zo hebben we meer immaterieel erfgoed: oud/nieuw jaar, Pasen, Koningsdag, kermis etc.
Gaan we nu ook entree heffen voor deze evenementen in de openbare ruimte ? Gaan we kas spekken van de voorzitter Gijs Schapendonk van de horeca, hij adverteert hier op deze pagina met zijn eigen naam Goesting. Schandelijk. Er wordt gesproken over meer uitgaven en hoe zit het met de inkomsten ? Heeft de horeca dan altijd verlies geleden. NEE, natuurlijk niet, dan was het boeltje al lang failliet, dat weet elke ondernemer.
En de Pielhaas praat het gedoe allemaal maar goed, maakt scheve vergelijkingen, het kan ook allemaal anders zoals alle reacties aangeven, dit betekent OMDENKEN, alternatieven bedenken, regionale artiesten, dj 's , meer spreiding over het centrum ( doen ze in Venlo ook) etc.
Ja en dan 8500 kaartjes verkocht, de jongeren staan met de rug tegen de muur en betalen 22 €. Ze willen de Roetsj natuurlijk niet missen, maar hadden ook liever niet 22 € betaald. Hoeveel winst gaat de horeca maken ?
De gemeente B & W en politieke partijen moeten meer gaan nadenken wat voor tweespalt en polarisatie dit geeft en actie ondernemen om dit te voorkomen, vergunning afgeven onder voorwaarden INCLUSIVITEIT i.p.v. EXCLUSIVITEIT.
DOE ER IETS AAN !!!
EEN FIJNE VASTELOAVEND
Geef uw reactie.
Een volksfeest als Vastelaovend voor jong en oud mag nooit een betaald evenement zijn en absoluut voor iedereen te bezoeken zijn
Dan moet de horeca maar creativiteit ontplooien op die dag dat past binnen de organisatie van hun bedrijf
Geef uw reactie.
De gemeente Venray telt momenteel meer dan 43,000 bewoners. Het kan gewoon niet zo dat alleen 8,500 'lucky' mensen het carnaval 2023 kunnen vieren.
Een echte schande, voor welke reden dan ook! Ik vind ook persoonlijk dat de reactie van de gemeente echt te makkelijk is. De gemeente kan dit niet zomaar toestaan.
Het wordt gekker en gekker!
Geef uw reactie.
Is openbare weg. Voor iedereen vrij toegankelijk.
Geef uw reactie.
Het carnavalsfeest op de pleinen moet voor iedereen toegankelijk blijven. Dit is een feest van en voor het volk. Een traditie die niet elitair mag worden.
Geef uw reactie.
Als ik de reacties lees, valt mij op dat bijna iedereen het heeft over een VolksFeest. Carnaval als een traditioneel feest voor iedereen. Dat is zo waardevol.
Mijn gevoel zegt dat het vooral de wat oudere mensen zijn die deze waarde respecteren en belangrijk vinden.
Klopt het dat de organisatie vooral in handen is van jongere mensen die deze waarde missen?
Geef uw reactie.
Iedereen van rijk en arm moet vrij kunnen feesten op de pleinen zonder eerst flink de knip te trekken. Mensen met een dunnen knip zijn de lul want die kunnen niet genieten van het carnavals feest op het plein. Wat ze nu doen slaat helemaal nergens op. Het leven is al duur genoeg en het feest wordt voor de arme afgepakt zo. Waardeloos.
Geef uw reactie.
Hoeveel duizenden Euro's betaald de VVD prins carnaval aan het prins carnaval worden?
Waarom moet dit feest nog elitairder worden? Ik dacht dat het een volksfeest was, en als ze dan entree gaan heffen doe dat dan maar op een grote feestlocatie in een gebouw. Openbare weg en plein moet ook volgens de wet vrij toegankelijk blijven.
Alaaf.
Geef uw reactie.
Carnaval moet een vrij feest voor iedereen zijn. Niet alleen voor diegene die het kunnen betalen.
Geef uw reactie.
De pleinen en straten zijn openbare ruimten en moeten gewoon toegankelijk zijn voor iedereen. Mijn idee is dat roetsj en ienschekke volslagen onnodig uit hun jasje gegroeid zijn. Het kan allemaal vele malen kleiner en dus goedkoper. De ware carnavalsvierders hebben dan evenveel lol.
Geef uw reactie.
Juist met Carnaval is het leuk dat iedereen spontaan kan aanhaken. Een paar dagen van tevoren bedenken dat je toch zin hebt om te gaan, of die ene kennis of collega vragen om ook mee te gaan. Dat spontane is er nu vanaf.
Geef uw reactie.
Ik snap dat de kosten anders te hoog worden maar carnaval is een volksfeest . Tijd van verbinding. Dit moet voor iedereen vrij toegankelijk zijn. Ook voor minder bedeelden mensen. Of ouderen die even komen kijken naar de roetsj langs de kant met hun carnavals kieps op. Ik zelf zal er bij zijn. Maar eerlijk gezegd voelt het niet helemaal goed.
Geef uw reactie.
Ik vind het jammer als een volksfeest begrensd wordt door hekken en entree.
Geef uw reactie.
Het is een volks feest.
Oude mensen die ff een half uurtje willen komen kijken hebben nu de mogelijkheid niet meer. Deze generatie telt blijkbaar niet meer mee.
En als je met kinderen wil gaan die niet komen voor de optredens, maar gewoon rondrennen over de pleinen. Dat gaat ook niet meer. Je betaald daar nu ook de hoofdprijs voor. Als je twee kinderen hebt ben je 88 euro kwijt voor een middagje. En met kinderen is dat meestal korter.
Geef uw reactie.
Als men kaartjes wil verkopen voor een festiviteit, dan op een afgehuurd terrein buiten het centrum.
Voor ondernemers en winkelend publiek aan het plein ook wel zo prettig.
Geef uw reactie.
Belachelijk dat er nu in eens zoveel betaald moet worden. Openbare plek toegankelijk voor iedereen
Geef uw reactie.
Zorg nu gewoon voor een breed straat feest over alle pleinen en straten en niet een besloten feest achter de hekken. Je kunt ook zoals in Venlo die Roetsjdag consumpties wat duurder maken. Nu "mogen 8500" betalende bezoekers, achter de hekken, op openbare gemeentegrond (waar we allemaal belasting voor betalen) hun gedwongen besloten feestje vieren ?
Geef uw reactie.
Vastelovend is een volksfeest wat zich primair (en ook historisch) voltrekt op straten en pleinen. Dus geheel toegankelijk voor iedereen, zonder maar 1 cent aan betaling. Het is zeer bedenkelijk zoals het nu georganiseerd wordt, zeker als je weet dat de Gemeente Venray bij de deal betrokken is !!!!
Waarom betaling ?
Bedenk maar een andere activiteit die leuk en aantrekkelijk voor iedereen, zonder betaling. Mooie uitdaging toch ?
Geef uw reactie.
Op het moment dat er entree wordt gevraagd, gaat men mensen buitensluiten.
Juist in deze tijd waarin voor velen een maand financieel gezien structureel een week te lang duurt.
Ook de spontaniteit gaat hiermee verloren.
Mijns inziens was het beter geweest om alcoholische dranken duurder te maken om de kosten te dekken.
Geef uw reactie.
Het moet toch een feest voor iedereen zijn, en de pleinen moeten ook voor de niet carnaval vierders bereikbaar zijn !
Geef uw reactie.
IEDER BURGER VAN VENRAY MOET OP DE PLEINEN KUNNEN LOPEN
Geef uw reactie.
Het is een volksfeest. Entree heffen is zorgen voor een tweedeling in de maatschappij.
Mensen die het wel en niet kunnen betalen. En ik snap dat er kosten zijn, maar je hoeft geen programma te maken waarbij je een ander dorp/stad wil overtreffen! Blief ow aege Pielhaas!
Vroeger hebben jullie het ook gered. De glijbaan werd te duur dus die kwam niet meer! Helemaal prima en men snapte het, maar nu entree?!
Geef uw reactie.
Schandalig dat er entree gevraagd wordt. Ik vind dit een vorm van discriminatie want er wordt weer een groep mensen uitgezonderd die hier aan deel willen nemen en dit absurde bedrag niet kunnen betalen om binnen te komen. Carnaval is immers voor iedereen van klein tot groot , van rijk tot arm. Ik snap dan ook niet dat de gemeente Venray hiervoor vergunning heeft afgegeven,
Geef uw reactie.
zo creeer je twee deling in Venray Mensen die de financeele middelen niet hebben sluit men overal uit
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest en vrij toegankelijk voor iedereen. Als de horeca een feest met entree wilt organiseren, moeten ze dat in een eigen locatie doen en niet in de openbare ruimte.
Geef uw reactie.
Dat je dit op 1 plein doet, Oke.
Maar laat de carnavalsvierder die het meer doet voor het elkaar ontmoeten en lol hebben ook wat ruimte op een ander soberder (lees minder koste) plein. Nu is er geen keus. Bijna alle horeca ligt namelijk aan de 2 pleinen. Ook voor de mensen die jaarlijks weer voor dit feest terug komen naar ons Rooy, hebben dan een plekje.
Nu kunnen we niet zeggen dat de gekozen opzet 'gastvrij' is.
Geef uw reactie.
Op dit moment word er een grote groep buitengesloten omdat niet iedereen een ticket kan kopen en vooral in deze tijd, carnaval is een feest voor iedereen dus moet iedereen gewoon welkom zijn.
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest en dat moet het blijven, dus het afsluiten van de pleinen is belachelijk.
en dit dan ook nog tegen een belachelijke entreeprijs.
op deze manier word voor heel veel mensen gezellig carnaval vieren onmogelijk gemaakt, en ik kan het zeker wel betalen, maar daar gaat het mij niet om.
Wij waren ieder jaar present bij de roetsch, maar wij passen ervoor om op deze manier carnaval te vieren.
Gemeente Venroi, de PIelhaas en kasteleins gullie mot ow diep schame.!!!!
Geef uw reactie.
Ik vier niet eens carnaval, maar zelfs ik vind het echt niet kunnen dat er een bepaalde groep mensen wordt uitgesloten. Of de kaartjes zijn op of men kan dit gewoonweg niet bekostigen. Carnaval is een vrij feest voor iedereen die er aan mee wil doen. Echt schandalig dus om dit op deze manier te doen.
Geef uw reactie.
Iedereen heeft recht op een fijne, gezamenlijke carnaval. Verder ben ik het helemaal eens met Elly, zie onderstaand bericht.
Elly : eens
De gemeente zegt er niets aan te kunnen doen?? Zij geven toch de vergunning.
Als een evenement te duur wordt wijk je uit maar een andere plek en blijven de pleinen gewoon toegankelijk.
Dit heeft niets meer te maken met het volksfeest dat carnaval behoort te zijn. Als het zo moet is Venray te klein voor een dergelijk evenement.
Kennelijk is het hele financiële risico voor de Pielhaas. Beetje vreemd als de hele horeca hier vet aan verdient. Had de drankprijs verhoogd en het was opgelost. Dan had de gewone man/vrouw z’n blikje bij de Jumbo gekocht.
Geef uw reactie.
Het afsluiten van pleinen bij dergelijke feesten is alleen te rechtvaardigen uit veiligheidsoverweging. Wanneer hieraan financiële motieven ten grondslag liggen, dan vind ik dit niet terecht. Er zijn alternatieven om de kosten te managen. Denk o.a. aan verhogen van consumptieprijs, actief sponsors ( ook de horeca zelf) zoeken, minder dure artiesten aantrekken. Het festijn hoeft niet de concurrentie aan te gaan met Venlo, Roermond of Maastricht. Laat het een Venray' s evenement blijven op Venrayse schaal.
Geef uw reactie.
Ik moet toch gewoon vrij in het centrum kunnen lopen. Dat is toch openbaar terrein. Ze kunnen toch niet zomaar pleinen afsluiten en daar voor entree gaan heffen. Ik betaal toch ook al mijn gemeentelijke belastingen. Dus bij elk feestje mogen ze straten en pleinen afsluiten en entree gaan vragen. Belachelijk.
Geef uw reactie.
De gemeente zegt er niets aan te kunnen doen?? Zij geven toch de vergunning.
Als een evenement te duur wordt wijk je uit maar een andere plek en blijven de pleinen gewoon toegankelijk.
Dit heeft niets meer te maken met het volksfeest dat carnaval behoort te zijn. Als het zo moet is Venray te klein voor een dergelijk evenement.
Kennelijk is het hele financiële risico voor de Pielhaas. Beetje vreemd als de hele horeca hier vet aan verdient. Had de drankprijs verhoogd en het was opgelost. Dan had de gewone man/vrouw z’n blikje bij de Jumbo gekocht.
Geef uw reactie.
Publieke ruimte moet altijd vrij toegankelijk zijn en ondernemen = risico accaptere .
Geef uw reactie.
Op zo'n dag als deze, moet iedereen nog inkopen kunnen doen.
Geef uw reactie.
We wonen toch in een vrij Venray voor iedereen.
Geef uw reactie.
Zo raar dat men zomaar pleinen kan afsluiten. Wij gaan zaterdags altijd het dorp in, maar dat wordt ons onmogelijk gemaakt omdat de meeste ingangen worden geblokkeerd. Moet ik nu € 22,00 betalen om mijn boodschappen te doen? Het moet niet gekker worden. Bovendien is carnaval een volksfeest en geen elitefeest.
Geef uw reactie.
Het is de mooiste en drukste dag van de carnaval in venray. Dat mag niet alleen voor select gezelschap zijn. Centrum moet de hele dag voor iedereen bereikbaar zijn en blijven. Maak programmering goedkoper en drank betaalbaar. Dan kan omzet veel goedmaken.
Geef uw reactie.
in eerste instantie werd er gezegd dat het voor de veiligheid was (in Venlo waar ze dit al jaren doen delen ze GRATIS bandjes uit voor de veiligheid alleen op dat 1en plein en verder kan je overal GRATIS naar toe). Toen er kritiek kwam toen waren het ineens de kosten, dus waar gaat het uiteindelijk om om het geld. Nu kunnen mensen met een kleine beurs er niet heen en dat zal de komende jaren ook wel zo blijven.
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest en moet voor iedereen toegangkelijk zijn
Geef uw reactie.
Pleinen moeten openbaar zijn voor iedereen!
Geef uw reactie.
Zonder verdere discussie ....EENS
Geef uw reactie.
Zonder verdere discussie ....EENS
Geef uw reactie.
Om te beginnen, ik heb niks met carnaval, en zal daar ook nooit tussen willen staan. Maar wat hier nu gaat gebeuren, dat vind ik echt niet kunnen. Het wordt een feestje voor de mensen met meer geld. Waarom zoveel podia en optredende artiesten, die bakken met geld vragen voor een beetje gebler? Waarom niet de lokale joekskapel of zo, en een draaitafel die carnavalsmuziek draait? Entree vragen voor iets dat een volksfeest moet zijn, een elitefeest zul je bedoelen. En de gewone man, met een gezin en kinderen heeft het nakijken. Venray, ga je schamen.
Geef uw reactie.
Feest v iedereen zou carnaval moeten zijn . Ook voor mensen die financieel t minder hebben!het zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn!
Door zulke hoge bijdrage sluit je mensen uit. Daarnaast gaan mensen naar andere steden om carnaval te vieren
Geef uw reactie.
Iedereen moet vrij zijn om daar naar toe te gaan.
Geef uw reactie.
Carnaval moet voor iedereen toegankelijk zijn.
En niet weer alleen voor de mensen die het kunnen betalen.
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest voor jong en oud voor arm en rijk.op.deze manier gaat men er een feest van maken voor mensen die het kunnen betalen .een iemand die minder geld heeft word nu gestraft en uitgesloten van het volksfeest.een grote schande vind ik dit
Geef uw reactie.
* Carnaval is een feest voor iedereen, niet alleen voor mensen die een kaartje hebben kunnen bemachtigen.
* Als inwoner van Venray wil ik mij vrij kunnen verplaatsen in het centrum
Geef uw reactie.
Pleinen zijn openbaar domein en niet van de horeca.
Schandalig dat de gemeente hieraan meewerkt ?
Geef uw reactie.
Door entree te vragen en ook voor een belachelijk hoge prijs € 22,00 is dit volksfeest alleen voor de rijke elite
Arme gezinnen met kleine kinderen kunnen dit niet betalen
De carnavalsvereniging en de horeca moeten zich schamen, organiseer dit feest met eigen vrijwillige artiesten dan hoeft er geen entree te worden gevraagd. Verhoog desnoods de bierprijs, daar zal niemand bezwaar tegen hebben
Geef uw reactie.
Winkels moeten bereikbaar blijven. Openbare weg mag niet worden afgesloten.
Geef uw reactie.
Carnaval is voor jong en oud altijd toegankelijk geweest. Het is een volksfeest. Sommige mensen kwamen even een kijkje nemen een drankje drinken, de sfeer proeven en gingen weer naar huis. Ook voor veel gezinnen is een ticket kopen te duur waardoor ze niet deel kunnen nemen aan dit prachtige feest. De Zaterdag is DE dag voor velen en ook de gezelligste dag. Voor mensen die speciaal terug naar Venray komen om Carnaval te vieren met familie kunnen geen kaartje meer kopen dus komen voor niks. Triest hoor, dat dit volksfeest voor een 2 deling van het publiek zorgt.
Geef uw reactie.
Al meerdere hebben het al geschreven, carnaval is van oudsher een volksfeest en moet toegankelijk zijn voor iedereen.
In Venray maken ze er een soort elitaire boel van en dat is niet oke...
Pleinen moeten open en carnaval is voor iedereen!!! Alaaf.. ?
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest dat voor iedereen rijk of arm toegankelijk moet zijn, door entree te vragen is het gedegradeerd tot een besloten feestje voor welgestelden…
Geef uw reactie.
Is een feest voor iedereen en toegankelijk voor iedereen
Geef uw reactie.
Carnaval is een volksfeest en moet voor iedereen toegankelijk zijn. Doe dan niet van die dure artiesten en laat de venrayse artiesten het gezellig maken.
Geef uw reactie.
Vasteloavend is er voor iedereen.
Geef uw reactie.
Puin ruimen kost ook geld, en ben absoluut geen fan van carnaval .
Geef uw reactie.
Vrij toegankelijk betekent dat het behoorlijk uit de hand kan lopen doordat het te druk wordt. Bovendien, waar krijg je gratis de mogelijkheid om van goede artiesten te genieten?
Geef uw reactie.
Dat lijkt mij gezien de drukte die dan kan ontstaan en de mogelijkheid dat corona terugkomt onwenselijk en onverstandig.
Geef uw reactie.
Als men in Venray graag een festival wil organiseren dan moet het veilig kunnen voor iedereen. Wie naar zo'n festival toe wil, want dat wordt dit evenement langzamerhand wel, dan moet je daarvoor betalen. Simpel zat. Maar misschien trekt Venray zich inmiddels wel een te grote broek aan.
Overigens kan zo'n activiteit best buiten het centrum. Maar daar wil waarschijnlijk de horeca niet aan.
Iedereen plezier gewenst op zijn eigen manier!
Geef uw reactie.
De pleinen zijn van iedereen
Geef uw reactie.
Eigenlijk is het bij mij eens en oneens.
Het moet een feest voor iedereen zijn daar ben ik het mee eens.
Maar artiesten, dranghekken, beveiliging, de bierwagens, podium enz zal toch ergens en door iemand betaald moeten worden. Moet niet zo zijn dat er iemand verliest op draait.
22,00 euro - 10,80 (consumpties) = 11,20 euro die je uiteindelijk betaald.
Maar er zijn wel mensen die bijv. wel naar een concert gaan of iets anders duurs doen en daar wel voor betalen en nu commentaar hebben.
In Horst betalen ze ook 25 euro en 5 consumpties erbij.
Geef uw reactie.
Carnaval is en moet een volksfeest zijn. Net als een kermis.
Geef uw reactie.