ONTVANG EEN BERICHT OVER EEN NIEUWE STELLING

De aanleg van glasvezel in Venray duurt te lang.

maandag, 16 augustus 2021 15:54 De aanleg van glasvezel in Venray duurt te lang.

Glasvezel in Venray houdt de gemoederen bezig.

In september hebben de inwoners van de gemeente Venray kunnen reageren op een stelling over de aanleg van glasvezel op de website Burgers van Venray.
De stelling was: De aanleg van glasvezel duurt te lang.
Dat het onderwerp glasvezel oproept tot verschillende reacties geeft aan dat de meer dan 400 personen die de website bezochten, nogal uiteenlopende argumenten hanteren.
Uit die reacties blijkt dat men niet alleen verdeeld is over de voortgang van de aanleg van het glasvezelnet. Van die reacties vindt immers 58 % dat het inderdaad te lang duurt, terwijl 42 % vertrouwen erin blijft houden dat het allemaal goed gaat komen.
Als men echter alle reacties op die website nog eens naleest, blijkt dat er onvrede leeft bij zowel de voor- als de tegenstemmers van de stelling. Wijkbewoners in met name de Brabander die al erg lang moeten wachten op glasvezel terwijl ze al geruime tijd “aan het lijntje” worden gehouden. Inwoners van Venray die best tevreden zijn met de bestaande kabelaansluiting van Ziggo vinden een overgang naar glasvezel niet nodig omdat ze geen behoefte hebben aan een snellere internetverbinding.
Een aantal opvallende reacties worden hierna vermeld.

Ivonne Kuiper: eens
Ik weet niet of het te lang duurt. Men is bezig en ik vind dat iedere inwoner van Venray zich rekenschap moet geven van het feit dat er bedrijven zijn, ook in het buitengebied die de verbinding van glasvezel superhard nodig hebben om te kunnen functioneren. Als het voor jouw beperkte emailverkeer voldoende is, O.K. Maar wees niet zo egoïstisch en denk groot. Denk aan bedrijven, landbouwers, melkveebedrijven etc. Die moeten ook mee kunnen in de ontwikkelingen!
Twan Jacobs: eens
Ik moet deze vraag helaas met "eens" beantwoorden. Maar daar zeg ik bij dat het aan de inwoners zelf ligt. Het motto van GlaswebVenray was en is: "Als u het wil"! Maar blijkbaar wil Venray het niet. Als iedereen die het wel wil nu eens een buurtbewoner probeert over te halen? Dan verdubbelt het aantal aanmeldingen.
Jeroen van de Leur: oneens
Daar waar inwoners voldoende interesse hebben getoond is glasvezel aangelegd. Daar waar onvoldoende interesse (lees: aanmeldingen) zijn gaat er niet aangelegd worden.
Ondanks de garantstelling is de coöperatie verantwoordelijk voor een economisch haalbare bedrijfsvoering. Kosten maken die niet terugverdiend kunnen worden hoort daar niet bij. Inwoners van de Venrayse wijken hebben zelf de sleutel in handen.
Ernst: eens
Absoluut eens! Wij vallen onder het wijkstation van De Brabander. Hier is toegezegd dat glasvezel er komt (ook al zitten we nog net onder de 30%), maar daarna blijft het nog steeds stil. Hoelang gaat het nog duren? Glasvezel is de toekomst en laten we dit vanuit de coöperatie nu eens snel regelen!
Marian: oneens
Mensen die glasvezel hebben gaan massaal terug naar de oude provider. Hopeloos de providers van de glasvezel. Glasweb heeft al veel te veel geld gekost, ophouden met die club
Hendriks : oneens
Ik heb geen glasvezel nodig. Ik mis niks. Mijn huidige Internet is snel zat.

Joosl.: oneens
Blijkbaar is er weinig behoefte aan dit soort snelle verbindingen.
Begrijpelijk want het huidige net (ziggo) voldoet uitstekend en wordt ook steeds sneller.
Verder zijn er ontwikkelingen waardoor mogelijk via satellietverbindingen e.e.a. mogelijk wordt en is kabelnetwerk niet meer nodig.
Henk Jansen: eens
Heb mij al vanaf de start opgegeven, heb wel begrip dat het buitengebied eerder aan de beurt was maar wacht nu al wel erg lang.
Ronny G: oneens
Woon zelf in de wijk Antonius veld. Hier werkt het netwerk van Ziggo naar volle tevredenheid. Persoonlijk zie ik geen noodzaak om over te stappen naar het eventueel aan te leggen netwerk van Glasweb Venray.
Hans: eens
De aanleg van het glasvezelnetwerk had al in 1983 klaar kunnen zijn. Door de huidige computertechniek is het niet meer nodig om de laatste kilometer van het verdeelstation tot de woning, de koperen kabel door glasvezel te vervangen. Dus is glasvezel alleen nuttig als de aansluiting naar het verdeelstation meer dan een kilometer van de woning is verwijderd. Daarom wil ik geen glasvezel.

Al met al lijkt er sprake van vertraging in de uitrol van de glasvezelaanleg door GlaswebVenray. De tijd zal leren of het desondanks succesvol gaat worden.

REACTIES

FVE: eens

De aanleg duurt al jaren en Glasweb onderneemt amper initiatieven om leden te werven. Daar mag veel meer energie in gestoken worden. Wij hebben ons al 2 jaar geleden aangemeld en toen was het verhaal al dat de 30% nog niet gehaald was. Zonder actie gaat dat dus ook nooit gebeuren.

Geef uw reactie.

Uw naam *: oneens

Www.venray.NL

Geef uw reactie.

Hans: eens

Anno 2021 nog steeds geen glasvezel in een nieuwe wijk als De Brabander kan echt niet.

Geef uw reactie.

Matthias: eens

Even voor de duidelijkheid, de 97% glasvezel van Ziggo in de kern van Venray betreft verbindingen tot aan de wijk-/straatverdelers. Het laatste stukje van de aansluiting tot in huis bij klanten is dus nog gewoon een koperen COAX-kabel met al zijn beperkingen.
Er is veel te weinig concurrentie op de kabel van Ziggo, deze had net als de telefoonlijn van KPN opengesteld moeten worden voor concurrerende bedrijven, technisch is dat überhaupt geen probleem. Voor klanten die internet alleen gebruiken dagelijkse zaken als email en een beetje internet-browsen zijn de beschikbare internetsnelheiden hoog genoeg, voor klanten die hun internetaansluiting moeten gebruiken om vanuit thuis te werken worden al snel de beperkingen van vooral de lage upload-snelheden een bron van irritatie. Allemaal beperkingen die opgelost zijn met een glasvezelaansluiting. En zeker met de aankomende ontwikkelingen zoals zorg op afstand (videogesprek met behandelend arts i.p.v. ziekenhuisbezoek) zullen hier steeds meer mensen tegen deze problemen aanlopen. Op termijn is glasvezelkabel dus ook in de kern van Venray ven toegevoegde waarde.

Geef uw reactie.

gerrit: oneens

beste lezers,
in Venray hoeft geen glasvezel voor internet e.d. aangelegd te worden,
IN DE KERN VENRAY LIGT AL VOOR 97 % GLASVEZEL VAN ZIGGO.
Het hele gedoe van klasvezel in de kerkdorpen is alleen in gang gezet door een stel dikke verontreinigende boeren uit Vredepeel en Ysselsteyn. In dIe stinkdorpen ligt het al, dus gewoon MEE STOPPEN NU. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gerrit

Geef uw reactie.

Hans: oneens reageert op gerrit : oneens

Beetje kortzichtig en Vredepeel en Ysselsteyn stinkdorpen noemen een goedkope opmerking.
Het gaat niet alleen om de kern Gerrit, en naar de toekomst toe onmisbaar. Ook voor jou!

Geef uw reactie.

Rene Kivits: eens

Er is een grote behoefte aan snel internet,COAX en koperen van KPN zijn beide achterhaalde technieken voor respectievelijk TV en telefonie.Glasvezel is een nieuwe infrastructuur speciaal bedoeld voor snel internet en zorg toepassingen in de toekomst.
Als gemeente Venray en vooral de wijken en Centrum kunnen niet zonder snel internet,denk aan de centrum ondernemers die veel afhankelijk zijn van snel internet (Pin-internet-email enz.enz)

Geef uw reactie.

Een Brabander: eens

Ik wil voornamelijk een keuze in aanbieders en pakketten, sneller internet, meegaan met de tijd en vooral minder storingen. Ziggo is mij zeer beperkt, veel storingen en te hoge abonnementskosten voor een beperkte pakket dat niet eens bij mij past. Weinig keuze in aanbieders vind ik echt heel slecht gezien waar ik eerder in het verleden (andere woonplaats) veel keuzemogelijkheden had!

Geef uw reactie.

Een Brabander: eens

Ik wil voornamelijk een keuze in aanbieders en pakketten, sneller internet, meegaan met de tijd en vooral minder storingen. Ziggo is mij zeer beperkt, veel storingen en te hoge abonnementskosten voor een beperkte pakket dat niet eens bij mij past. Weinig keuze in aanbieders vind ik echt heel slecht gezien waar ik eerder in het verleden (andere woonplaats) veel keuzemogelijkheden had!

Geef uw reactie.

Een Brabander: eens

Ik wil voornamelijk een keuze in aanbieders en pakketten, sneller internet, meegaan met de tijd en vooral minder storingen. Ziggo is mij zeer beperkt, veel storingen en te hoge abonnementskosten voor een beperkte pakket dat niet eens bij mij past. Weinig keuze in aanbieders vind ik echt heel slecht gezien waar ik eerder in het verleden (andere woonplaats) veel keuzemogelijkheden had!

Geef uw reactie.

gerrit: oneens reageert op Een Brabander : eens

ONEENS
AANSLUITKOSTEN VAN GLASNET ZIJN EXORBINANT HOOG

Geef uw reactie.

Matthias: oneens reageert op gerrit : oneens

Fout ... je kunt je in Venray nog steeds aanmelden bij Glasweb Venray waardoor je kosten beperkt zijn tot een 1-jarig abonement bij een aangesloten provider.

Geef uw reactie.

Marc Gommans : eens

Ik wil graag een keuze, en die is niet Ziggo,

Geef uw reactie.

Ivonne Kuiper: eens

Ik weet niet of het te lang duurt. Men is bezig en ik vind dat iedere inwoner van Venray zich rekenschap moet geven van het feit dat er bedrijven zijn, ook in het buitengebied die de verbinding van glasvezel superhard nodig hebben om te kunnen functioneren. Als het voor jouw beperkte emailverkeer voldoende is, O.K. Maar wees niet zo egoïstisch en denk groot. Denk aan bedrijven, landbouwers, melkveebedrijven etc. Die moeten ook mee kunnen in de ontwikkelingen!

Geef uw reactie.

Johan: oneens

Ben dik tevreden, wonende in Antoniusveld, met huidige provider Ziggo. Zie geen reden om te veranderen

Geef uw reactie.

Ton Huijbers: eens

Ik ben van mening dat er concurrentie moet komen, via de telefoon kunnen we maximaal 50 mbit halen via de Ziggo max 600 mbit, maar dan ben je gebonden aan Ziggo, dus geen vrije marktwerking dus waarschijnlijk te duur, glasvezel netwerk kun meerdere providers kiezen.

Geef uw reactie.

gerrit: oneens reageert op Ton Huijbers : eens

ONEENS
AANSLUITKOSTEN VAN GLASNET ZIJN EXORBINANT HOOG

Geef uw reactie.

Pieter: eens

Is anno 2021 een basisvoorziening.

Geef uw reactie.

Bert Buwalda: eens

Iedereen in de gemeente Venray heeft recht op een aansluiting op het glasvezel netwerk.
Net zo als iedereen recht heeft op waterleiding en elektriciteit.

Geef uw reactie.

Twan Jacobs: eens

Ik moet deze vraag helaas met "eens" beantwoorden. Maar daar zeg ik bij dat het aan de inwoners zelf ligt. Het motto van GlaswebVenray was en is: "Als u het wil"! Maar blijkbaar wil Venray het niet. Als iedereen die het wel wil nu eens een buurtbewoner probeert over te halen? Dan verdubbeld het aantal aanmeldingen. En de reactie van "iets met een E".... neem die niet al te serieus. Hij werkt bij Ziggo, of hij heeft zijn verstand verloren. Glasvezel werkt top hier, ook de tv.

Geef uw reactie.

J. van Bracht: eens

Heb me in het begin opgegeven, is volgens mij inmiddels zo'n 6 jaar geleden, en nu zijn we nog steeds net zover als toen, lijkt Den Haag wel, duurt ook alles even lang. En ik begin te betwijfelen of het het er ooit van gaat komen. Het is pappen en nathouden. Om de maand een mailtje over de update, maar er gebeurt mijn inziens helemaal niks !!!!!

Geef uw reactie.

Iets met een E: eens

Ik lees verschillende reacties dat Ziggo een monopoly-postitie heeft wat betreft de zenderkeuze. Dus je kunt bij die glasproviders wel kiezen welke zenders je wel en niet wilt? Bullshit dus ...
Al God weet hoe lang bezig om een glasnet op te richten en ze krijgen na 6,5 jaar lobbyen en reclame maken nog geen 30% binnen. De mensen die glasvezel hadden komen glashard tot de ontdekking dat de aangeboden providers van dubieuze kwaliteit zijn. Zodoende dat de weer met veel plezier terugkeren naar Ziggo of KPN of de schotel.

Er is maar 1 partij die de ballen uit de broek lacht: Spitters als aannemer. Die krijgt haar geld wel. En alle andere partijen mogen afwachten of het iets op gaat leveren.

Enne: Horst aan de Maas: van "30%" inmiddels naar 14% die kijkt via glas, gaat elk jaar verder terug. Succes Glasweb!

Geef uw reactie.

Twan Jacobs: eens reageert op Iets met een E : eens

Je werkt bij ziggo zeker? Of je weet echt niet wasr je over praat. Glasvezel werkt top hier, internet en tv. Een vergelijking met Horst a.d. Maas slaat nergens op, daar heeft de "baas" KPN het zelf verkloot door snelheden terug te schroeven. In Venray is de coöperatie de baas, dat is wel een wezenlijk verschil

Geef uw reactie.

gerrit: oneens reageert op Iets met een E : eens

ONEENS
AANSLUITKOSTEN VAN GLASNET ZIJN EXORBITANT HOOG

Geef uw reactie.

gerrit: oneens reageert op Iets met een E : eens

ONEENS
AANSLUITKOSTEN VAN GLASNET ZIJN EXORBITANT HOOG

Geef uw reactie.

Rom: oneens

Glasvezel is helemaal niet nodig.

Geef uw reactie.

Maggie Martin: eens

We zijn nu al bijna 10 jaar blij gemaakt met een dooie mus. Is het contract dat we toen tekenden nog geldig, of kevert Glasweb intussen een wanprestatie?
Onze wijk komt nl als laatste aan de beurt wat betreft “Venray centrum”.

Geef uw reactie.

gerrit: oneens reageert op Maggie Martin : eens

AANSLUITKOSTEN VAN GLASNET ZIJN EXORBITANT HOOG

Geef uw reactie.

gerrit: oneens reageert op Maggie Martin : eens

AANSLUITKOSTEN VAN GLASNET ZIJN EXORBITANT HOOG

Geef uw reactie.

Jeroen van de Leur: oneens

Daar waar inwoners voldoende interesse hebben getoond is glasvezel aangelegd. Daar waar onvoldoende interesse (lees: aanmeldingen) zijn gaat er niet aangelegd worden.

Ondanks de garantstelling is de cooperatie verantwoordelijk voor een economisch haalbare bedrijfsvoering. Kosten maken die niet terugverdiend kunnen worden hoort daar niet bij. Inwoners van de Venrayse wijken hebben zelf de sleutel in handen.

Geef uw reactie.

Stephan: eens

Onlangs verhuisd naar Venray. Op het vorige adres hadden we eerst kabel, daarna glasvezel, wat een verademing! Nu zitten we weer "vast" aan de kabel en dat stelt enorm teleur. De hogere snelheden (vooral upload, maar ook latency!) van glas zijn onmisbaar voor de toekomst waarin meer en meer online plaats vindt en de databehoefte groter wordt, zeker voor gezinnen met kinderen. Daarbij kan de snelheid van glas makkelijk verder worden verhoogd ver voorbij wat op de ouderwetse kabel mogelijk is (los van Ziggo, waar het gebrek aan concurrentie de innovatie remt). Glas is een onmisbare investering voor de toekomst, de coax kabel is (net als (a)dsl) over zijn hoogtepunt heen en speelt geen rol van betekenis meer zodra ergens glas ligt.

Spijtig is dat je voor een officiele aanmelding (om de 30% te halen), verplicht bent een contract aan te gaan zonder dat je een idee hebt of/wanneer het geleverd gaat worden. De interesse in de uitrol wordt op deze manier kunstmatig gedrukt. Mooier nog, als ik glasweb bel zeggen ze dat er al voldoende aanmeldingen zijn (voor Brabander in elk geval) en dat ik mij pas hoef echt aan te melden als ze echt gaan graven. Het zou chic zijn als ze aanleg-aanmeldingen zouden accepteren zonder dat je nu al verplicht aan een specifieke provider vast zit! Dan heb je die 30% zo binnen.

Geef uw reactie.

Een Brabander: eens reageert op Stephan : eens

Eens

Geef uw reactie.

gerrit: oneens reageert op Stephan : eens

ONEENS
AANSLUITKOSTEN VAN GLASNET ZIJN EXORBITANT HOOG

Geef uw reactie.

Ernst: eens

Absoluut eens! Wij vallen onder het wijkstation van De Brabander. Hier is toegezegd dat glasvezel er komt (ook al zitten we nog net onder de 30%), maar daarna blijft het nog steeds stil. Hoe lang gaat het nog duren? Glasvezel is de toekomst en laten we dit vanuit de coöperatie nu eens snel regelen!

Geef uw reactie.

Ria: oneens

Ik heb al sinds het begin ziggo wat toen nog @home heette en daar ben ik dik tevreden mee. Prima verbinding.

Geef uw reactie.

Wim: eens

Zijn zo traag als stront hier in...hoe lang wordt het al geroepen? 7 a 8 jaar ?

Geef uw reactie.

gerrit: oneens reageert op Wim : eens

ONEENS
AANSLUITKOSTEN VAN GLASNET ZIJN EXORBITANT HOOG

Geef uw reactie.

gerrit: oneens reageert op Wim : eens

ONEENS
AANSLUITKOSTEN VAN GLASNET ZIJN EXORBITANT HOOG

Geef uw reactie.

Coen Linskens: eens

6,5 jaar geleden aangemeld!!!!!!!!

6,5 JAAARRRRR!!!!!

Geef uw reactie.

Uw naam *: eens

Het duurt inderdaad veel te lang, Ziggo is marktleider en probeert met irritante reclame dit zo te houden. We hebben bij Ziggo als consument vrijwel geen inspraak in zenderpakketten en prijzen. Glasweb is een mooi initiatief en omdat het een plaatselijke organisatie met korte lijnen is bestaat de mogelijkheid om sneller een op de regio aangepast zenderpakket te realiseren. Tevens zijn de prijzen van Ziggo de laatste jaren de pan uit gerezen, dit gebeurt stilzwijgend en is bedoeld om de aandeelhouders tevreden te houden. Ik hoop dat de aanleg in de wijken door kan gaan en dat veel bewoners inzien dat een plaatselijk initiatief toch meer voordelen biedt dan een landelijke speler.

Geef uw reactie.

Uw naam *: eens

Ruim 6 jaar geleden heb ik mij aangemeld voor een glasvezelaansluiting, blijkbaar had de organisatie ook mijn stem nodig om in het buitengebied alle aansluitingen te realiseren. Tot nu toe moet ik het nog altijd doen met mijn huidige provider Ziggo en is er geen concurrentie.

Geef uw reactie.

rj: eens

Als gemeente moeten we door met vernieuwing, als dit langer duurt stop het initiatief,

Geef uw reactie.

Marian: oneens

mensen die glasvezel hebben gaan massaal terug naar de oude provider. Hopenloos de providers van de glasvezel. Glasweb heeft al veel te veel geld gekost,ophouden met die club

Geef uw reactie.

Uw naam *: eens reageert op Marian : oneens

Helemaal mee eens!

Geef uw reactie.

Uw naam *: eens

Deze ontwikkeling loopt steeds achter zich aan

Geef uw reactie.

Uw naam *: eens

Ziggo praat alleen in eigenbelang. Niet op ingaan

Geef uw reactie.

Hendriks : oneens

Ik heb geen glasvezel nodig. Ik mis niks . Mijn huidige
Internet is snel zat.

Geef uw reactie.

Corrie Kok : eens

Dat Ziggo bepaald wat zij willen is geen uitzondering. Het is Ziggo alleen maar om te doen vanwege de eigen positie te handhaven.
Baas spelen gaat ze goed af, de kwaliteit van het netwerk laat vaak te wensen over. Regelmatige storingen op TV gebeurt elke dag.
Glasvezel is van deze tijd anno 2021. Laat maar komen die glasvezelkabel, maar dan wel ook in Landweert.
Hoeveel jaren gaat dat nog duren? Alvast geld doneren? Daar moet ik toch even nog over nadenken....Stel dat die kabel er nooit komt.
De machtspositie van Ziggo is er een van treitermodus, niet samenwerken, vooral het eigen belang voorop stellen. Ikke Ikke en de rest kan stikken!

Geef uw reactie.

Fred: eens

Ziggo heeft de monopolie. Hebben geen keuze als internet te nemen MET televisie, die ik niet wil. Daarnaast worden de abonnementen steeds duurder en valt de upload in veel gevallen bar tegen.
Door de komst van meerdere providers hebben we meer keuze en kunnen we meer het pakket nemen wat aansluit op onze behoeften.
Via de koperen lijn is al helemaal not done hier. Verschillende providers gehad en geen een die het beloofde waar kan maken, omdat we te ver van de centrale zouden zitten.

Meer keuze en niet afhankelijk van alleen Ziggo zou daarom heel wenselijk zijn, want Ziggo kan alles bepalen wat ze zelf willen en dat is natuurlijk wat in hun straatje past. Luisteren naar de klant daar hebben ze geen boodschap aan want ze weten toch wel dat je weing keuze hebt. Denk alleen maar eens aan de uitschakeling van het analoge radionetwerk. Ziggo vraagt niet naar de mening van de klanten die nog een dure tuner o.i.d. hebben staan. Je staat voor een voldongen feit. Daarnaast.... zo stabiel is hun netwerk ook weer niet.
Ziggo loopt technisch achter de feiten aan. Het kabelnetwerk kan nooit bereiken wat met glasvezel kan. Denk maar eens aan alles wat op korte termijn aan IOT in huis komt. Giganet van Ziggo is hardstikke duur t.o.v. glasvezel.

Geef uw reactie.

Laurens: eens

Dat er glasvezel komt is alleen al goed voor het aanbod.
Ziggo is binnen Venray zowat hoofdleverancier en dat is niet goed voor de concurrentie.
Ziggo kan dus doen wat ze willen met onder andere de prijs!

Voordeel van glasvezel is dat er meer aanbieders op zitten en je nog beter een maatwerk abo kunt nemen.
Bijvoorbeeld: geen tv zenders.
Bij Ziggo heet dat internet only maar zitten de basiszenders er toch nog steeds bij. Daar betaal je toch voor! Vaak ook bagger.
Dat is dus geen echte keus. Zeker niet in dit streaming tijdperk.
Ziggo geeft aan dat dit nog niet kan bij hun. Dat komt o.a door dat laatste stukje coax.

Nog een voorbeeld:
De uploadsnelheid bij Ziggo is bijzonder laag en momenteel ook niet op te schroeven.
Men verschuilt zich achter het verhaal dat deze snelheid voldoende is voor de meeste mensen.
Dat is dus een onzin verhaal! Zeker met alle opkomende technieken en apparaten.
Het is echt veel te laag!

Tegen Ziggo heb ik helemaal niets. Ze lopen alleen veel te ver achter met de werkelijkheid.

Glasvezel met meer aanbieders is erg welkom in Venray!
Ik zou zeker overstappen op dit moment.

Geef uw reactie.

Joosl.: oneens

Blijkbaar is er weinig behoefte aan dit soort snelle verbindingen.
Begrijpelijk want het huidige net (ziggo) voldoet uitstekend en wordt ook steeds sneller.
Verder zijn er ontwikkelingen waardoor mogelijk via satellietverbindingen e.e.a mogelijk wordt en is kabelnetwerk niet meer nodig.

Geef uw reactie.

Henk Jansen: eens

heb mij al vanaf de start opgegeven, heb wel begrip dat het buitengebied eerder aan de beurt was
.maar wacht nu al wel erg lang

Geef uw reactie.

RonnyG: oneens

Woon zelf in de wijk Antonius veld. Hier werkt het netwerk van Ziggo naar volle tevredenheid. Persoonlijk zie ik geen noodzaak om over te stappen naar het eventueel aan te leggen netwerk van Glasweb Venray.

Geef uw reactie.

Martin: oneens

Het duurt niet te lang, als een coöperatief idee is betrokkenheid van een groot deel van de potentiële abbonees van belang.
Dus als het sneller moet, wordt abonnee ! En maak daarna wat reclame in je buurt ;-)

Misschien ziet niet iedereen dat? De keuzevrijheid is meer dan groot genoeg. De prijsstelling is zeker concurrerend. En de mogelijkheden ook heel divers. Als bewoner van het buitengebied maak ik er al lang naar volle tevredenheid gebruik van.
Eerst via Plinq, dat was wat minder succesvol.
Toen overgestapt naar NetRebel 10,- per/mnd (geweldig), in combinatie met een NLZiet abo van 7.95 per/mnd.

Nee, ik heb geen aandelen, maar raad het iedereen aan. En als er meer mensen gebruik van maken dan komt het zeker sneller !

Succes

Geef uw reactie.

Uw naam *: eens

Voor mij hoeft dit niet, ben tevreden met wat ik nu heb

Geef uw reactie.

Uw naam *: oneens

Glasvezel heeft geen meerwaarde zoals er geschetst wordt.
Snelheid en beter beeld zijn niet helemaal waar.
Heb hier ervaring mee in andere woonplaats waar het al zeker 10 jaar ligt.

Geef uw reactie.

Ligthart: eens

Jammer dat het niet lukt om mensen te motiveren om glasvezel te nemen. Een aanbieder is te weinig.

Geef uw reactie.

J. Jegen: oneens

Ontwikkeling en uitrol over laten aan professionele kabelaars (marktpartijen zoals kan, ziggo etc) deze zijn al een eind op dreef en hebben vereiste expertise en know how.

Geef uw reactie.

Ligthart: oneens reageert op J. Jegen : oneens

Geen concurrentie

Geef uw reactie.

Hans: eens

De aanleg van het glasvezelnetwerk had al in 1983 klaar kunnen zijn. Door de huidige computertechniek is het niet meer nodig om de laatste kilometer van het verdeelstation tot de woning, de koperen kabel door glasvezel te vervangen. Dus is glasvezel alleen nuttig als de aansluiting naar het verdeelstation meer dan een kilometer van de woning is verwijderd. Daarom wil ik geen glasvezel.

Geef uw reactie.

Ligthart: oneens reageert op Hans : eens

Ook de glasvezeltechniek is verder.

Geef uw reactie.

Niet iedereen is overtuigd van de noodzaak voor glasvezel.

In de gemeente Venray is met name in het buitengebied, samen met de agro- en andere grote bedrijven op grote schaal glasvezel aangelegd.
Vooral in de kerkdorpen was het in het verleden moeilijk om gebruik te maken van een......

Lees verder