Onze fietspaden moeten geschikt zijn voor elektrische fietsen.

U kunt stemmen tot en met dinsdag, 30 juli 2019

REACTIES

jb: eens

Een maximum snelheid voor electrische fietsen en wielrenners invoeren misschien?

Geef uw reactie.

Angela: eens

Fiets maar eens van Smakt naar Venray en terug.
De fietspaden ziin flink smal dichtgegroeid, en het ergste is, je hobbelt bijna van de fiets af, zo slecht is het fietspad.
Moet echt iets aan gebeuren.

Geef uw reactie.

Paul C: eens

Zoals altijd een moeilijke keuze. Ik begrijp heel goed de "voor en nadelen/Eens en Oneens" zoals hieronder besproken. Tijd veranderen, wij kunnen dat niet voorkomen en het gaat ook op de men die moet zich bewust zijn van het verkeer op de fietspaden. maar snelheid kan ook met rentfietsen zonder elektrische ondersteuning. Echter zien wij ze veel minder op de baan dan nu de elektrische fietsen. Men zou goed moeten leren dat zij niet alleen zijn, maar tegelijkertijd, wij weten ook dat zal niet altijd gewaarborgd zijn. Daarom moeten ook de gemeenten de veiligheid van de gewone burgers (fietsers, scootmobielen,...) garanderen, met nieuwe en/of additionele maatregelen als nodig.

Geef uw reactie.

Uw naam *: eens

OoK scootmobiels maken gebruik van de fietspaden

Geef uw reactie.

Jac: oneens

Een fiets is een fiets elektrisch of niet elektrisch dus een fiestpad is gewoon al geschikt voor fietsen, de bestuurders van elektrische fietsen moeten eens leren hun snelheid aan te passen (wat heet de ondersteuning aanpassen) zodat ze een nomale snelheid hebben van tussen de 15 en 18 km/uur , dus onze fietspaden zijn gewoon al geschikt voor elektrische fietsen , de bestuurders moeten zich alleen aanpassen aan de situatie.

Geef uw reactie.

Hans: eens

Elektrische fietsen zijn niet meer weg te denken, dus de fietspaden aanpassen aan de vooruitgang.

Geef uw reactie.

WLRooy: eens

Hebben net elektrische fietsen. Wij gebruiken het als ondersteuning en fietsen met een snelheid van ongeveer 16 tot 17 km. Constateren dat velen ons inhalen met hun fiets. Elektrisch fietsen hoeft dus principieel niet hard fietsen te zijn. Wij merken wel dat de meeste bochten niet ruim genoeg zijn. Aanpassen en toekomstgericht maken is een must. En onverwachte obstakels weghalen, zoals paaltjes die de doorgangen te eng maken en gevaarlijke situaties creëren.

Geef uw reactie.

joan: eens

Meer dan de helft van de verkochte fietsen zijn tegenwoordig elektrische fietsen .
Zo mogelijk moeten bestaande fietspaden worden aangepast.
Nieuwe fietspaden moeten geschikt zijn voor de elektrische rijwielen.

Geef uw reactie.

Margo: oneens

De elektrische moeten geschikt zijn voor de fietspaden. Ze gaan vaak veel te hard en de mensen die er op zitten, hebben ze lang niet altijd onder controle!
Hier hapert het vaak aan!

Geef uw reactie.

Jac: eens reageert op Margo : oneens

klopt helemaal Margo, de bestuurders moeten zich beheersen en niet zoveel ondersteuning gebruiken

Geef uw reactie.

Frie: eens

zeker eens. E-bikes zijn de toekomst voor jong en oud.

Geef uw reactie.

henk: eens

de meeste paden zijn te smal zeker omdat er door e- fietsen veel meer gepasseerd wordt

Geef uw reactie.

Hans: eens

Zeer veel fietspaden zijn slecht onderhouden en vaak te smal; bv. tussen Horst en Venlo. Dus provinciaal valt er ook veel te verbeteren.

Geef uw reactie.

Peet: eens

Voor élke fietspad gebruiker moet het optimaal begaanbaar zijn... nu laat ik zelf de fiets staan omdat veel fietspaden erg slecht zijn! Gaten, slecht opgelapt en de vele boomwortels, houden mij tegen. Vind dit zó jammer omdat ik heel graag fiets. Hoop dat er dan ook iets aan gedaan gaat worden!!

Geef uw reactie.

Francien: eens

niet alleen voor e bik's maar voor iedereen gewone fiets maar ook voor rolstoel ,scootmobiel etc en fietspaden goed onderhouden niet zoals nu allerlei oneffenheden zelfs diepe gaten

Geef uw reactie.

Jan: eens

Steeds meer ouderen, maar ook jongeren met elektrische fietsen. Daar moet op ingespeeld worden met adequate aanpassingen van de fietspaden.

Geef uw reactie.

jack: eens

e bikes zijn te snel en daarom gevaarlijker bij gewone fietsen.

Geef uw reactie.

Wim v bracht : oneens

Uiteraard. Het aantal ebikes neemt fors toe, dus daarop inspelen.

Geef uw reactie.

Johan van der Velde : eens

Fietspaden geschikt maken voor toelaatbare fietsen . Maar wat te doen met scootmobielen snor fietsen etc etc .
Voorrangsregel op rotondes aanpassen .

Geef uw reactie.

Christel : oneens

Zorg eerst maar eens voor fatsoenlijke verlichting overal

Geef uw reactie.

Uw naam *: eens

Niet alleen voor fietsen , ook voor scootmobielen.

Geef uw reactie.

Mia vd Heijden: eens

Verander de vierkante rotondes in ronde

Geef uw reactie.

Henk: eens

De fietspaden mogen wat breder, maar nog belangrijker vlak.
Want er zitten op sommige stukken betumpuisten dat je zo van de fiets stuitert.
Dus niet fijn fietsen.

Geef uw reactie.

Marian: oneens

Een fietspad is voor fietsers. Denk hierbij ook aan kinderen.
Een fietser met een elektrische fiets zal zich aan moeten passen. Ik denk dan met name aan de snelheid.

Geef uw reactie.

Jac: eens reageert op Marian : oneens

juist Marian

Geef uw reactie.

joosli: eens

Het zijn fietspaden dus ook voor e-bikes. Los van de e-bikes moeten fietspaden geschikt zijn en veilig voor fietsers.
Over het algemeen zijn de huidige fietspaden te smal waardoor ongelukken kunnen ontstaan; zeker wanneer de snelheid hoger is.

Geef uw reactie.

Henriette: eens

Ja, ik vind dat de fietspaden hierop berekend moeten zijn. Deze mogen ook wel wat breder zijn, dan de huidige fietspaden.
Daarnaast moeten de elektrische fietsen worden aangepast, zodat die iets meer geluid maken. Doordat die zo geruisloos zijn, vind ik dit erg gevaarlijk!!
Het geeft een schikreactie als er plotsklaps een elektrische fiets voorbij komt, die je niet hoort aankomen.

Geef uw reactie.

Gerelateerde artikelen

Het standpunt van de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond ANWB

Lees verder

Wat vindt de Venrayse fietsvierdaagse van onze fietspaden ?

Lees verder

De mening van het instituut voor Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid.

Lees verder

ONTVANG EEN BERICHT OVER EEN NIEUWE STELLING