ONTVANG EEN BERICHT OVER EEN NIEUWE STELLING

Het winkelend publiek mag haar mening geven.

donderdag, 06 september 2012 17:50 Het winkelend publiek mag haar mening geven.

Het zal de bezoeker van deze website niet zijn ontgaan dat er een aantal winkels in het centrum van Venray leeg staan.

De oorzaak daarvan is niet eenduidig vast te stellen.
Het kan liggen aan het feit dat men vanwege de economische crisis “de handen op de knip” houdt. Ook (startende) ondernemers kunnen opzien tegen een te hoge huur of een te lange huurperiode van de verhuurder. Bovendien neemt het kopen bij webwinkels via het internet in omvang toe. Consumenten vergelijken of passen spullen in de winkel en kopen daarna online. Winkeliers wapenen zich tegen “ kijken, kijken, maar niet kopen”.
Hoe dan ook, het blijft een feit dat een aantal winkelpanden voor korte of langere tijd leegstaat. Dit is overigens niet alleen in Venray het geval.
Als Venray echter pretendeert de beste binnenstad van Nederland te willen blijven, is het zaak te anticiperen op de huidige marktontwikkelingen.
De groep vrijwilligers van “Burgers van Venray” vindt dat de mening van de consument daarbij een grote rol speelt. De klant is immers koning en iedereen die een product aan de man wil brengen weet dat het allerbelangrijkste is om goed naar de klant te luisteren.
Wat wil de klant eigenlijk, of wat verwacht de klant van de winkelier ?
Deze website is daarom een bij uitstek geschikt middel om de mening van het winkelend publiek te peilen !
Om die reden nodigen wij u graag uit - na het lezen van de hierrbij gevoegde artikelen - om aan te geven of u het eens of oneens bent met de stelling :
De leegstand van winkels vraagt om echte creativiteit.
Bovendien kunt u daarbij ook uw eigen idee aangeven hoe e.e.a. kan worden aangepakt.
We zijn zeer benieuwd naar de meningen en ideeën van het Venrayse winkelend publiek.
Gedurende de maand September kunt u die mening - ook anoniem - op deze site kenbaar maken.


 

REACTIES

Leegstand van winkels boeit het winkelend publiek niet.

In September kon men bij “burgers van Venray” reageren op de stelling dat de leegstand van winkels in het centrum om echte creativiteit vraagt.
Uit de reacties blijkt dat 75 % het hiermee eens is. Er wordt een veelvoud aan suggesties gedaan.......

Lees verder